Zondag 22 Mei AMVJ ZON VR1 Kampioen!

Nog 2 wedstrijden te spelen, 6 punten voorsprong, een geweldig doelsaldo, 100 goals gescoord, dat zijn AJAX-cijfers, was AMVJ ZON VR1 al theoretisch Kampioen, maar je wilt toch ook op punten de titel binnen slepen.

Staat er uitgerekend een potje tegen DIOS op het programma.

Dat is geen misselijke tegenstander, dat hadden zij 2 weken terug tegen ZON VR2 al bewezen. De Meiden waren, begrijpelijk,  toch wat zenuwachtig, normaal gesproken weten Michelle en Kim het spel netjes te verdelen, nu kwam daar in het begin niet zoveel van terecht. Na 10 minuten een knal op de paal, die had er effe in moeten gaan, dat had rust gegeven.

Voorzitter Lex had het scorebord aangezet, zodoende konden we na exact 20 minuten zien, Cato breekt de ban, een knappe goal, 1-0.

Verdedigend staat het als een huis, een gelijkspel is ook voldoende, en we hebben sluitpost Mel, die rustig een paar lange peren op kon rapen.

Wel goed, dat je nog kan Keepen, wanneer je vanwege het nakende Kampioenschap de hele week niet hebt kunnen slapen. Die Mel toch. Je kan er maar bezig mee zijn, ook al zit het bijna in de knip.

Lex had er alle vertrouwen in, stapte op de fiets om de bloemen te gaan halen. Coach Sergio bleef  door wisselen, om alle Meiden te laten spelen.

Met DIOS, je weet het maar nooit, nog een paar hachelijke momenten, uiteindelijk kon de champagne worden ontkurkt.

Als Bestuurder sta je dan toch wel een beetje apetrots langs de lijn.

Wie had dit ooit kunnen voorzien? Ca. 10 jaar geleden 1 Team op Zaterdag, de Meiden, die nu bij SWIFT spelen. Ik heb destijds de 1e potjes gezien.

Dat was enkel een knal naar voren, en de rest rende, of sjokte er achteraan. Dat had nog niet veel met Voetbal te maken.

En kijk nu eens. AMVJ ZAT VR1, 4e Klasse, een keurige Middenmoter.

AMVJ ZON VR1, dankzij het kampioenschap volgend seizoen ook 4e Klasse.

Dan moet je wel aan de bak, 4e Klasse, dat is een ander verhaal.

ZON VR2, streed lang mee om de titel. Dat was toch een bijzondere wedstrijd, een onderling duel, Woensdagavond, waarbij ZON VR1 uiteindelijk aan het langste eind trok. Maar met MEER publiek dan op

Zaterdag bij Mannen 1, en veel MINDER kabaal.

MeidenvoetbaL, dat is een serieuze zaak, het wordt ook feller, dat mag.

Als Scheidsrechter moet je goed opletten, je kan niet meer wandelen.

ZON VR2 speelde tegen Heemstede, 3-0 voor, werd het nog 3-2.

Moest Scheids Henk Primo alle zeilen bijzetten om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Dat kan-ie wel, mijn oude gabber Henk.

Nogmaals, Meidenvoetbal, het stadium van “ ze doen maar wat “, dat zijn ze Inmiddels ver ontstegen. Combineren, een-tweetjes, lange ballen, goede balaannames, mooie goals, het kan allemaal gebeuren.

De Keepers worden ook steeds beter, sommige kunnen trappen, dat wil je niet weten.

ZON VR1, nogmaals alle felis. Je hebt het als Team gedaan, maar mijn extra complimenten gaan uit naar Michelle, de captain/regelneef.

Voetballen , dat kan ze wel, maar het Team elke keer bij elkaar harken, met Sergio een opstelling in elkaar draaien, dat is geen eenvoudige opgave.

Een stapje hoger, dan moet je elke week trainen/op Zondag spelen.

Niet afzeggen, zonder jou wordt OMA ook wel 80, kom je wat later op het feestje, zal er nog wel een stukje taart over zijn.

Fleur kan een hoop, maar elk weekend 2 wedstrijden op 4e Klasse nivo spelen, dat wordt wellicht zelfs voor haar te dol.

Vanwege Covid was het een lang seizoen, links en rechts lopen er Meiden op krukken, spierblessures steken steeds meer de kop op. Voetbal is een zware sport, je moet goed trainen, jezelf verzorgen, niet klooien, naar de Fysio.

Steef.