Super Sunday – VR2 tegen VR1

Zondag 10 Oktober, Super Sunday, AMVJ VR2 – AMVJ VR1 (0-1)
Super Sunday, niet toevallig de zelfde initialen als mijn persoontje.

Daar werd al enige tijd naar uitgekeken, de kraker, met als inzet de koppositie, beide Teams na 2 wedstrijden  6 punten. Wie had dat kunnen denken? Na slechts een paar jaar Meidenvoetbal op Zondag, een strijd om de 1e plek. Ook al is het maar 5e Klasse, we doen boven in mee.

De 1e helft was duidelijk voor VR1. Die zijn op zich een stukje verder. VR2 miste een aantal sterke speelsters, mijnerzijds een puntje van kritiek. De Moeder aller wedstrijden, en dan laat je verstek gaan?? VR2 kon geen potten breken, moest zich beperken tot verdedigen. Dat kunnen zij als geen ander, Manon, Myrthe, en onze Ierse Lion Kirsten konden de aanvalsgolven van VR1 goed weerstaan.

Vrouwenvoetbal, ik noem het liever Meidenvoetbal, je mag het niet vergelijken met Mannenvoetbal, maar menig Mid-mid kan een voorbeeld nemen aan Michelle, captain van ZON VR1.

Zonder de anderen tekort te doen, wat een heerlijke Speelster. Een Linkspootje, dat zal Rafael van de Vaart goeddoen, rustig aan de bal, nooit hotsie-knotsie, is het effe druk, net zo makkelijk, de bal achter het standbeen om/het spel verleggen. Kom maar eens kijken, ipv op de bank hangen, het is genieten.

Vlak voordat Scheids Henk fluit voor de rust, schiet Tine Dijkstra voor VR1 de 1-0 op het Scorebord. Tine, is die niet ooit begonnen bij STE……………..? Ja natuurlijk, die weet, je moet niet keihard peren, je moet mikken, de bal tussen de palen schieten. ( JC )

Dat was effe een domper voor VR2, Coach Ingrid bedacht een simpel strijdplan voor de 2e helft. We gaan er nog harder tegenaan. Laat dat maar over aan VR2, die geven nooit op. Het zijn net Duitsers, je hebt pas van ze gewonnen, wanneer ze weer in de Spelersbus zitten. Zodoende werd het ongelofelijk spannend. VR1, onder druk van VR2, kon de rust niet meer vinden, VR2 maakte er vechtvoetbal van. Veel wisselen, 100 % inzet, druk zetten, dat was de strategie.

Het had zomaar gekund voor VR2, een goaltje scoren. Diverse corners, scherp door Iris voor de goal getrapt. Maar wie zet zijn koppie er tegenaan? Niemand??!! Dat is bijv. het verschil tussen Meiden- en Mannenvoetbal.

Oh, oh, en nog 2 goede kansen voor VR2, fantastische redding van Melanie, in de rebound werd de bal net naast het doel getrapt.

Al met al, obv de 1e helft een verdiende overwinning voor VR1. Maar Jeetje Kreetje, wat was VR2 dichtbij een gelijkspel.

Wie was uiteindelijk de dubbele Winnaar? Het publiek, en IK! Wat een wedstrijd, zoveel inzet/emotie/sportiviteit. Ik ga Johan Derksen een keer uitnodigen. Dan draait-ie wel bij.

Steef.