Zaterdag 9 februari. 2 – 1 gewonnen.

Vrijdagavond moest de coach naar een feestje en tot zijn verbazing was alles weer wit. Het hele museumplein onder de sneeuw , dus dat betekent zaterdag uitslapen.

’s Avonds thuis nog even de sites nakijken  AMVJ had een oranje balk, even kijken, ja hoor alle wedstrijden in de ochtend bij AMVJ  al afgelast. Even kijken bij Ouderkerk. Nog geen afgelastingen te zien. In de ochtend om 7 uur hetzelfde ritueel, en om acht nog een paar keer op de grote Apple gekeken  en er nog bovenop getikt om te kijken of de site verspringt. maar nee hoor, gewoon voetballen. Pfffff.

Auto ijsvrij gemaakt, Vin de keeper opgehaald en zoef naar Ouderkerk. Alles geheel mooi wit en Ouderkerk ouders op de parkeerplaats die stonden te kijken van , “he ? gaat het door ??” Langzaam druppelden de velden vol met spelertjes en zo ook met ons “elftalletje.” Beetje inschieten en toen probeerde Mark, de vader van Isaak de groep in beweging te krijgen voor een rondje om het veld, zonder succes. Ik probeerde het later ook een keer, ging wat beter, maar het was een koud dieseltje. Liam had een feestje en bij het tellen miste ik onze Anis. De wedstrijd begon toen op het mooie witte veld en de ouders verzamelden zich bij ons eigen doel. Anis stond met Youcef nog aan de verkeerde kant van het hek, maar een mum later konden we met acht tegen acht spelen. Er ontstond meteen druk op  het andere doel dus dat zag er al goed uit. Een goede aanval gevolgd door een corner van Huub en iets later een corner door Miles. Ouderkerk komt echter langzaam terug en bij een hernieuwde aanval van achteren staat de scheids in de weg. Nog een mooie knaller van Miles en heel mooi overspel. Dan weer een aanval op ons doel, gelukkig voor ons mis dankzij een schitterende actie van Vin. We rennen weer de juiste kant op, maar Ouderkerk heeft een verdomd goede keeper en zo wordt de gezamenlijke aanval van Miles en Tim afgeslagen. Het spel wisselt keer op keer, dan een redding van  Casper voor ons doel en dan weer een misser van Huub aan de andere kant . Max houdt stoer stand in de verdediging, waarna weer een sliding bij het doel door Timothy en dan oei oei een misser vlak bij keeper Vin alleen. Dan opeens is al het pauze. 0- 0.

De twee partijen zijn aan elkaar gewaagd. Het drinken ontbreekt, maar gelukkig had de coach drinken bij zich en na een korte pauze in de kou wordt de battle herstart.

Ouderkerk zet de aanval in en het ziet er slecht uit. Vin stopt de bal, laat hem vallen,

maar dankzij de sneeuw rolt hij net niet over de streep. De coach krijgt het er warm van. De druk neemt echter toe en 5 minuten later is het dan een verdiende 0-1 voor Ouderkerk. Maar het koude dieseltje wordt warm en het spel draait zich. Weer een prachtige stop van de bal door Casper. Max houdt stand en neemt de bal helemaal mee naar voren en iets later probeert Casper het ook weer met een  prachtige aanval.

Anis rent weer over het hele veld  en dan krijgt Isaak de bal rechtsvoor, schiet de bal links over naar Timothy en  1-1 !!!  Verdiend gelijkspel en een mooie wedstrijd. Maar het nu hete dieseltje gaat door. Miles geeft de bal een loei midden op het doel, maar hij knalt precies in het midden onder tegen de lat. Had een verdiend doelpunt moeten zijn zoals Arnold later bij de koffie bemerkte. Het spel gaat verder en opeens weer een doelpunt voor de F4. 2-1. De schutter ontgaat me even en het spel draait zich weer. Nog één schot op ons doel , de twee coaches doodstil , maar iets later is de bal ons doel net voorbij gerold en gaan we met 2-1 overwinning het spel uit. Heerlijk gevoel weer. Hier kom ik dan ook te weten dat mijn Timothy ook het tweede doelpunt gescoord heeft. Een dubbele trotse coach. De topspeler van vandaag is CASPER

die zich vandaag op het hele veld 200% ingezet heeft. Volgende week weer Cas !!!

Allen een goed weekend. Erik