We shall never surrender….

Voetbal is een vreemd spel, in een paar momenten ga je van helemaal blij naar diepe droefenis. Dat is niet altijd makkelijk om mee om te gaan. En soms ook lastig om te zien gebeuren. Naast een ervaren AFC trainer en een AJAX scout zag ik ons vlaggenschip worstelen met zichzelf en daardoor ook met de Zunderdorpers.  Die vooral veel vechtvoetbal ten toon spreidden. Het was als kijkspektakel iets minder zullen we maar zeggen. Verder viel op dat het fraaie voebal waarmee we vaak verwend zijn iets minder vaak te zien was.

AMVJ heeft traditiegetrouw vaak moeite om te blijven voetballen tegen vechtvoetbal en opportunisme denkt uw verslaggever wel eens.

Er werden zeker kansen gecreeerd. De razendsnelle Ted was zijn mannetje vaak de baas maar was met zijn voorzet niet gelukkig.

Toch kwam de 1-0 er, een goed geplaatst schot in de hoek. Tot verbazing van de drie wijsneuzen achter het doel trok AMVJ zich nu terug in plaats van de zichtbaar aangeslagen Klompendragers de genadeslag toe te brengen.

Maar goed we hebben makkelijk praten.  Veel pijntjes en blessures en vakanties spelen AMVJ parten. Ook werd Mark gemist die ziek naar huis moest gaan. In de laatste paar minuten regende het kansen voor de klompendragers. Wist Jannick die aanvankelijk met kunst en vliegwerk te stoppen, uiteindelijk bezweek de boel helaas toch.

Daarvoor viel invaller Lex van Hees op met een joekel van een kans en leuk tikvoetbal waarmee hij in drie kaatsjes alleen voor keeper Dirven belandde die zijn schot knap keerde. En ja dan was het 2-0 geweest.

Wat nu? De jongens zaten er na afloop doorheen?

We kunnen hoop putten uit Chruchills beroemde  speech :

we shall never surrender;-)

Maar toch vooral bedenken AMVJ staat met zn driehoek voor verbondenheid en voor leuk verzorgd voetbal. Er komen een paar leuke  nwe talenten aan uit de egien jeugd, die rammelen in het tweede aan de poort en helpen het tweede hopelijk mee om in de eerste klasse te blijven. Overigens werden ook 4 veteranen van stal gehaald in t tweede vandaag wat helaas ook nipt verloor..1-2.

En als we Lex zo zien invallen  in het eerste vandaag  en eerder ook al in het tweede, mogen we daar misschien ook moed uit putten, het kan heus.

En dus  is de moraal

Het Begint OKarakter. En As we shall never surrender gaan we vlg week de benodigde drie punten pakken en de boel omdraaien.

Gelet op de voetbalkwaliteiten in onze selectie niet onmogelijk.

Misschien kan Chris weer meedoen…als zn hamstring t toelaat.

Het tweede heeft ook nog twee belangrijke wedstrijden te gaan.( castricum en breukelen) ze spelen meestal voor het eerste.

Hier ook nogmaals een oproep aan een ieder die de club een warm hart toedraagt, kom deze teams aanmoedigen en laat je steun merken en zien. Ze kunnen het meer dan goed gebruiken en kunnen dan op het veld laten zien

We shall never surrender en de hand op de driehoek;-)

NB als u dan nog meer wilt en de smaak te pakken hebt

o16; o 15 kunnen evenals de veteranen kampioen worden! De veteranen het eerst. En wel aanstaande woensdag al. Om half acht.

o 16 moet concurrent Westzaan zaterdag verslaan om n grote stap te zetten. O 15 staat er nog veel beter voor want won 7 x op rij. Ze spelen ook as zaterdag ( tenzij die verplaatst wordt) tegen concurrent Muiden.