We hebben maar één doel (1/2)

Het einde van dit seizoen is nu echt in zicht. De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar niet bij ons. Nog twee wedstrijden te gaan en we hebben er nog steeds zin in! Het doel is duidelijk: we moeten onze tweede plek verdedigen. Wat daarvoor nodig is, is ook duidelijk: WINNEN.We zijn vastbesloten onze tweede plek te verdedigen. Zaterdag stond de wedstrijd tegen IJmuiden vr1 op het programma. Zij staan 13de, dus we moeten kunnen winnen. Al is overmoedigheid een risico, dus begonnen we als altijd met de tactiek te bespreken en een goede warming up.

Snel na de aftrap bleek dat wij sterker waren aan de bal en de wedstrijd werd grotendeels op de helft van IJmuiden gevoetbald. Er werden al snel kansen gecreëerd, maar de keeper van IJmuiden stond goed en wist heel wat ballen uit het doel te houden. Toch was het geen verrassing toen na 20 minuten spelen het eerste doelpunt snel viel. Lin pakte de bal het middenveld op en schoot deze naar voren waar Arie als mid-mid stond, die vervolgens een voorzet gaf op Clau, op dat moment spits. Ze schoot, met het linkerbeen (!), zo de bal het doel in. Vlak daarna had Linda weer de bal en gaf hem af aan Lotte die vervolgens nog eens herhaalde wat Clau al had gedaan, ook Lotte scoorde, vanaf linksvoor, met links. Toen zaten we er lekker in. De verdediging stond goed op één lijn en was aanspeelbaar. Eigenlijk kwam IJmuiden er niet langs. Claudia had als laatste vrouw het overzicht en wist het spel goed te verdelen. Gebruikmakend van Lin en Ruth in het midden en soms ook via de zijkanten. Met nog 10 minuten te spelen in de eerste helft werd de bal via Corno, die linkshalf stond, voorgegeven op Clau. Clau werd door drie speelsters van IJmuiden klem gezet, waardoor een schot op doel onmogelijk was. Maar, ze kon de bal nog wel aan Jel, de spits, geven. Ook bij Jel was het druk, maar gelukkig stond Anne op rechtsvoor helemaal vrij. En Jel zag dat ook, ze gaf een voorzet en Anne schoot de bal strak langs de keeper, 3-0! We kregen de smaak te pakken. Ruth schoot de bal naar Clau en ze schoot vervolgens een hele hoge bal zo over de keeper heen in het doel. Zo zie je maar, niet geschoten is altijd mis, deze was dus raak!

De eerste helft zat er op. Met een stand van 4-0 konden we wel wat veranderingen in de opstelling gaan uitproberen. Gerrie verruilde haar plek in het doel voor de positie op linkshalf en Annemiek durfde het aan om op doel te gaan staan. In de tweede helft deden zich ook veel kansen voor, maar gingen er veel ballen naast of over het doel. Maar Ger kon wel even laten zien wat ze met haar linkerbeen in het veld kan, ze nam de bal mee langs de lijn en gaf hem voor aan Lotte, die toen één op één tegenover de keeper stond, ze speelde de keeper uit en het was een schot voor open doel. Dat was 5! Uit de vele schoten op doel die we deden volgde ook regelmatig een corner. Dat bood ons ook weer nieuwe kansen. In het laatste kwartier nam Linda de corner. Ze gaf een perfecte corner op de tweede paal waar Anne stond om de bal strak het doel in te koppen, een doelpunt uit het boekje, stand: 6-0. Hier bleef het bij. Dezelfde stand als de vorige keer tegen IJmuiden.

We hebben weer 3 punten binnen en deze hadden we nodig om onze tweede plek vast te houden. Volgende week de allerlaatste wedstrijd van dit seizoen, tegen WV-HEDW VR4. Dus hopelijk kunnen we dan onze missie voltooien!

Lotte & Tamara