we did not surrender

Hij is nog jong en vertrekt als reporter van de Morning Post. Naar ZuidAfrika. De Britten zullen de Boeren een lesje gaan leren. Als U tijd heeft lees het fantastische boek de Boerenoorlog van Martin Bossenbroek.

Maar al snel kan hij het niet bij reporter zijn laten, wil hij weer vechten. Eerst redt hij een trein uit een hinderlaag, met gevaar voor eigen leven, daarna ontsnapt hij als de Boeren hem gevangen nemen. En keert hij in no time terug aan  het front. Het Britse opperbevel wil zijn verslagen niet en dus wordt hij minder kritisch. Veel later wordt hij de premier van Engeland.

Met die onvergetelijke toespraak, na de hopeloze nederlaag op het vasteland van het Britse leger tegen de Nazis.

Weet U het nog? Verliezen van de klompendragers. Pijnlijk. Maar er waren nog kansen.

En dus  winnen van Castricum jawel klassebehoud. Daarna werden de Veteranen idd kampioen na een 1-0 zege tegen VeW. En dus was het nu de beurt aan de Onder 16. Na zes uur bellen eppen en proberen was het eindelijk gelukt om n nieuwe datum voor de wedstrijd te regelen. Het leven van uw verslaggever gaat niet altijd over rozen.

Een rit over de ring in de file. Terzijde allerlei wetenswaardigheden over type BMW s van de spelers gehoord.

Daar gaan we de a 7 op. bij uw verslaggever die ook de o 16 coacht kolkte de adrenaline nu door de slagaders.

Hij was er klaar voor. De derde titel pakken . Het pittoreske Berkhout werd gevonden via een lus onder de A 7.

Naar de kerk gereden, daar tegenover aan de Kerkebuurt mag je tussen twee gebouwtjes door. En daar is een kluppie met twee velden en een prachtige kantine en dito kleedkamers: berkhout.

De nummer twee van de poule: amvj heeft  drie punten meer en een beter doelsaldo. Het programma hierna is dat Berkhout tegen de nummer laatst mag en AMVJ naar runnerup Amstelveen voor veel AMVJ teams een lastige tegenstander door hun vechtvoetbal wat AMVJ ers vaak lastig te bestrijden vinden.

Het is voelbaar, Zenuwen. Ook bij de coach. Hij wil ook zo graag. Donnie Buwalda valt in en completeert het team.

zijn vader rijdt het hele end mee. Ook dat is AMVJ. Verbondenheid, we doen het met elkaar.

En zo start de wedstrijd. De coach heeft het goed ingeschat, hotsie knotsie hoge ballen en rennen maar, speelt Berkhout, al starten zij met de straffe wind tegen.

AMVJ hapt even naar adem en zichtbaar nerveus rommelen ze een aantal minuten mee. Dat levert een kans op voor Berkhout, die Leon onschadelijk maakt. Een corner voor AMVj. Bas kopt over. Langzaam maar zeker komt bordeauxrood  bovendrijven. Ze voetballen tikken en bewegen.  Donnie trekt naar binnen en schiet hard laag in de hoek het is 1-0 voor ons!! Het hele team veert op en hop de 2-0 gaat erin. Het regent kansen, we hadden een pingel mogen krijgen als Bas wordt doorgezaagd in de 16 maar de scheids die prima floot legt hem erbuiten..

Zo bereiken we de rust, de laatste minuten tot de rust is AMVJ heer en meester maar verzuimen ze de tegenstander af te maken. Rust , behalve het gebruikelijke blijf geconcentreerd weinig te melden < het vuurtje aanhouden.

Na de rust dendert AMVJ door naar 0-4. Teun schiet een vrije trap erin. Bas benut een penalty. Nadat hij weer werd doorgezaagd. Berkhout doet iets terug omdat AMVJ het wel gelooft en terugschakelt: 1-4. Weer een penalty, keeper Leon neemt, als dank voor al zijn keepersbeurten. Hij redde het keeperloze team. Zeer fraai gemaakt. De keeper wil een hoek kiezen, maar Leon geeft hem uit stand geen enkele clou en scoort probleeemloos. 1-5.

Berkhout maakt na een slordigheid achterin nog 2-5 en de wedstrijd kabbelt uit.

Het is zover na de fluit is het raak. AMVJ is weer kampioen!! Na een veelbewogen seizoen is deze prijs meer dan welkom!!

De zaterdag na deze wedstrijd winnen de geitenbreiers van Amstelveen Heemraad. Ze komen twee keer achter met 1-0 en 3-1 maar op het eind buigen ze de score om in 3-5 , een buitengewoon fraaie 5 e goal van Sillas na een paar prachtige combinaties met zijn vriend Kiek . Ze vinden elkaar opeens blindelings en Amstelveen is aangeslagen na deze mokerslag.

En eerlijk is eerlijk zoals Piet Hutter ook vaak zegt van die club wil je niet verliezen. Zo is het maar net.

Door dat de concurrent van Onder 1 punten morst is Onder 15 al kampioen geworden!!!

Ongekend succes dus, nu ook het tweede het vege lijf heeft gered.

Er komt nieuw bloed uit de eigen jeugd aan, misschien is er wel een selectiespeler die training wil gaan geven aan deze spelers….Dit jaar zagen we al een aantal keren o 17 spelers schitteren in het tweede..

Wie weet.

Ik wens u een mooie zomer.