Wanprestatie

Zondagochtend 11:00. De dames van AMVJ druppelen langzaam binnen om zich om te kleden, waar sommigen nog kleine oogjes hadden van het feestje in de avond ervoor. De tegenstander is Zeeburgia en staat 1 punt boven de nog puntloze brigade van de driekoppige technische staf. Men was er dus op gebrand om de eerste 3 punten van deze wedstrijd binnen te slepen. Maar uiteindelijk had deze wedstrijd vooral grijze haren voor de coach als resultaat.

De start

Bij beide teams ontbraken de eerste doelvrouwen, waardoor er personele wijzigingen nodig waren. Maar dit bracht AMVJ niet van hun stuk. De dames gingen voortvarend te werk en Hammink tekende voor de 1-0 voorsprong op aangeven van Van Dijk. Dit gaf de dames de nodige motivatie om verder naar voren te blijven drukken. Echter kwam Zeeburgia er via de counter via hun linkerflank goed uit en wisten zij de 1-1 binnen te werken. Na een tactische wissel op de linkerflank bij AMVJ kwam De Gooijer binnen de lijnen en dit bleef niet onopgemerkt. Gedurende de eerste helft nam zij 90% van alle rushes en persoonlijk acties voor haar rekening en was ze de doorn in het oog van de iedereen die de bordeauxrode cavalerie wilde stoppen. Nadat haar motor á la Dirk Kuyt voor de zoveelste keer was aangezet en de tegenstander met de tong op de knieën in de achtervolging moest, wist zij van Dijk te bereiken. Van Dijk faalde vervolgens niet oog in oog met de doelvrouw en bij rust was de stand 2-1. De eerste helft was niet van het hoogste niveau, maar met een voorsprong op zak kon er een stuk lekkerder gevoetbald worden in de 2e helft.

De kluit

De 2e helft stond echter in het kader van anarchie. Er was geen organisatie op het veld, onderlinge coaching was afwezig, passes kwamen niet aan en loopacties leidden tot niets. Wanhopig poogde de coach met wissels en aanwijzingen de boel weer op de rails te krijgen. Maar alle goede bedoelingen ten spijt kwam Zeeburgia wederom langszij; 2-2 uit een indirecte vrije trap die keurig werd afgerond. Deze mentale dreun verzwakte het spel van AMVJ nog meer en de gehele 2e helft speelde zich af op een enorme kluit op het middenveld. De slechte pot kreeg nog een viezere nasmaak toen Zeeburgia uit een fenomenaal afstandsschot voor het eerste de leiding nam, 2-3.

De afgang

AMVJ kwam de achterstand niet meer te boven en creëerde ook eigenlijk geen kansen in de 2e helft. Het was een regelrechte wanprestatie te noemen. Op alle fronten werden de dames afgetroefd en ze dropen dan ook af na het laatste fluitsignaal. Nog genoeg om aan te werken en de jacht op de eerste drie punten gaat onverminderd hard door.

Koen Durlinger