VR1: Het mannenvoetbal achterna

In plaats van fietsen of rijden richting de voetbal moest er vandaag iets anders eerst gedaan worden; schrappen! Een klein laagje ijs was te vinden en door de mist probeerden we allemaal onze weg te vinden. Niet te vergeten was het vroege wedstrijd; 10 uur uit tegen RAP.  RAP is de welbekende derby. Alhoewel we al tijden niet meer samen trainen, blijft er een band, wat zorgt voor wat extra lading tijdens de wedstrijd.

De eerste helft van de eerste helft: het gaat wel. Er zijn wat kansen op doel, middenveld sluit niet helemaal aan en elkaar vinden gaat lastig. De verdediging houdt de bal er goed neemt uit, waardoor er grotendeels op de helft van RAP wordt gevoetbald. Lotte neemt een prachtige corner en zowel Wen, Arie als Eva raken hem met het hoofd, maar de bal ligt nog niet in het doel.

De tweede helft van de eerste helft: Gelukkig is Saar er vandaag weer bij en die kunnen we goed gebruiken. Bracha staat links achter, die mooi kan passen naar Saar die hem dan prachtig voor kan geven. Claudet staat in de spitspositie en probeert mooie dingen te creëren, MAAR we moeten RICHTING DOEL. Wen pakt dit goed op, ze krijgt de bal mee van Mau en loopt naar het goal. Ze gaat door en door en HUPPATEE! Het wordt een doelpunt. He wat fijn, dit hebben we nodig! Arie staat op het middenveld lekker te ballen met mau rechts van haar die mooi mee naar voren gaat. Lotte krijgt weer een corner, indirect krijgt Wen de bal en met een voetvolley schiet ze weer richting het goal. DOELPUNT! yesssss, 0-2.

RUST

De eerste helft van de tweede helft: wat hier gebeurde is moeilijk te beschrijven. Voor zowel de spelers in het veld, de reserve spelers als de coaches. Twee aanvallers van RAP trekken als een trechter naar het goal, onze verdediging heeft hier geen antwoord op en binnen 5 minuten is het 3-2.

De tweede helft van de tweede helft: het wordt 4-2. Ongelooflijk. AMVJ baalt, heel erg. Gelukkig geven we niet op. Lottie probeert het, maar echt scoren lukt niet. Bracha zit strak op de bal en rent wat ze rennen kan. Berdien geeft mooie balletjes door naar het middenveld, waar de wil om te scoren er zeker is. Helaas wordt de wil geen werkelijkheid, bij het eindsignaal is het 4-2.

Conclusie: We gaan het Nederlands Elftal van de mannen achterna. Een belabberd slecht seizoen waar we niet uitkomen.

Advies: We gaan op zoek naar onze eigen basis, basisvaardigheden en dit op het veld laten zien. Positiespel is niet het probleem, we moeten oefenen op de basics.

Volgende week laatste wedstrijd voor de winterstop!! Gaan we dan nog even onze basiskwaliteiten laten zien??

Liefs,

Tam en Eef