VR1: Drijfnat, maar doel bereikt

De derde wedstrijd van AMVJ VR1 werd gespeeld tegen DVVA VR4. Met één gelijkspel en één keer winst op zak wilden we deze wedstrijd ook graag weer winnen, want we hebben ambities dit seizoen. Ondanks dat het aan één stuk door regende was iedereen toch weer op de fiets gestapt. Na de motiverende woorden van coach Jaime (DVVA had tot nu toe beide wedstrijden gewonnen) en de warming up waren we goed voorbereid. Doorweekt, maar strijdlustig begonnen we aan de wedstrijd.

We gingen goed van start, zaten er bovenop, gaven geen ruimte en speelden het grootste deel van de eerste helft op de helft van DVVA. Al vrij snel kwam er een mooie kans voor Corno, ze kreeg van buiten de 16 de kans om te schieten, maar helaas! Net 2 cm te hoog en op de lat, volgende keer beter. En ja hoor, de volgende keer was het beter, voor Wen volgde een vergelijkbare kans en zij schoot hem er prachtig hoog (met links!) in, de 1-0! Dit gaf vertrouwen voor de wedstrijd. Er volgden meer kansen, zo passeerde Manu vanaf het middenveld haar tegenstander en kwam één op één tegenover de keeper te staan, de keeper kwam het doel uit en Manu plaatste de bal mooi rechts in het doel, een 2-0 voorsprong. DVVA kwam nog een aantal keer op onze helft en werden af en toe nog echt gevaarlijk, maar Ruth stond fantastisch te keepen en hield de ballen uit het doel. Na 35 minuten kregen wij een corner. Lot nam de corner, schoot een mooie hoge bal voor het doel, perfect om in te koppen. DVVA hielp ons een handje en kopte hem zelf overtuigend in. Een eigen doelpunt dus, maar wel de 3-0 voor ons. En nog geen 5 minuten later herhaalde Manu wat ze eerder al had gedaan, weer een één op één met de keeper en ook deze belandde in het doel. Dat bracht ons op 4-0. Met een comfortabele voorsprong gingen we de rust in.

Na de rust had DVVA de tactiek veranderd en begon heel aanvallend te spelen, dit bracht ons vaak in gevaarlijke situaties. Er kwam veel druk op het middenveld en de verdediging te staan. Het middenveld, met Corno, Arie, Iris en Gerrie, heeft heel wat kilometers gemaakt en probeerde DVVA zoveel mogelijk van onze helft te houden. Ook achterin, waar Wen, Fleur, Claudia en Bracha stonden kregen het zo nu en dan zwaar. Ondanks dat er veel ballen bij het doel uit de buurt gehouden zijn kreeg één van de speelsters van DVVA toch de ruimte om te schieten: 4-1. Al snel draaide het om en maakte Lot een goede actie waardoor ze de bal meenam richting de cornervlag en van daaruit een prachtige voorzet recht voor het doel gaf die door Manu het doel in werd gelopen, HATTRICK! En 5-1. Maar, DVVA bleef druk zetten en kreeg toch nog wat kansen om op doel te schieten. Gevolg: de stand was 5-3 met nog 10 minuten te spelen. Deze wedstrijd mochten we echt niet meer uit handen geven en nadat DVVA 2 keer achter elkaar gescoord had zagen zij kansen en voerden de druk verder op. We hadden al onze laatste beetjes energie nodig om te voorkomen dat er meer gescoord zou worden. Gelukkig lukte dat en bleef de stand 5-3. Dus ook bij DVVA pakten we de drie punten!

Lotte en Tamara