Uit tegen S.V. Diemen 0-5

Door oplettende ouders bruut gewekt uit zijn winterslaap moest de coach  van de F4 met zijn pupillen weer op het voetbalveld aantreden. In de winterstop onverwacht en door AMVJ onaangekondigd de afgelaste wedstrijd tegen Diemen van 8 December j.l. inhalen

Het was dus vanochtend  thuis  zoeken naar bekers, flesjes , schriftje en de AMVJ verbandtas. Liam & Isaak hadden zich afgemeld en met de dreiging van Miles om  naar Duitsland te gaan ( Voetbalcontract Bayern München?) had ik mijn Matthew maar uit de mottenballen gehaald. Een kwartier te laat begonnen we dan in een prachtig winterzonnetje met toch een hele fraaie gevoelstemperatuur, tenminste voor ons ouders met truien en winterjassen aan. Met Matthew op het doel wordt het een makkie, dacht ik en zo leerde ik weer : onderschat nooit je tegenstander, en zeker niet met zo een  prachtig spelende jongedame in het team van Diemen. Maar ja met alle feestdagen achter de rug met te veel snoepgoed en “electronic divices” op de bank  en 6 weken niet gespeeld en getraind viel het begin even tegen. Meteen al een aanval op ons doel, natuurlijk gestopt , maar in de 4e minuut was het 0 -1 tegen ons. Daarna heb ik  verdediging opgeschreven, nu niet meer wetend of dit wel opbouwend bedoeld was. Wel in de tiende minuut de eerste aanval door de F4 op het  vijandelijke doel,  helaas mislukt en een minuut later was het toch al weer 0-2.  De druk op ons doel wordt groter en groter, maar de  F4 jongens houden stand. Het rent heen en weer en na een ingooi van rechtsvoor door Diemen laat Casper ons zijn mooie handschoenen zien. Hands !  Niets aan de hand en er volgen nog wat opeenvolgende aanvallen op het tegendoel, eerst door onze altijd sprintende Anis, en hierdoor op een idee gebracht twee goede aanvallen van Huub , een aanval door Casper, ja in het zweet !!  en als slot door Timothy helemaal vanuit de verdediging. jammer het blijft 0 – 2 maar met hoop voor de tweede helft.  We drinken vlug in catacomben van SV Diemen, want de gangen van deze  grootste club zijn lang en uitstekend geschikt om in te verdwalen. Esther laat ons weten dat we ( de ouders ) achter het hekje moeten blijven om ze aan te moedigen, maar de coach mag blijven schreeuwen op het veld. gelukkig ben ik dat.

Ieder nadeel heeft z’n voordeel zou Johan Cruijff zeggen.

De tweede helft begint  lekker, Casper en Max naar achteren in de verdediging.De Spirit was er , maar soms zit het allemaal wat tegen. Na twee minuten 0-3 en Miles rent  en knalt van voren naar achteren. Hij durft nu lekker over het veld te bewegen. De coach gaat nu naar voren, wacht achter hekken bij het vijandelijke doel wordt er goed opgelet en aangemoedigd, hoewel ik “Oom Anis” wel aan de zijlijn miste. We rennen al over de twintig minuten en toch nog  0-4.

Wel een prachtig doelpunt van de jongedame van SV Diemen. “Esther, had haar nu toch maar meegnomen voor ons team !”. Gewoon leuk om dat  te zien.  Iets later toch nog 0-5, niet leuk maar het was toch een leuke wedstrijd, zowel voor de spelers als voor de ouders c.q oom van Anis die allen ook samen een hechte eenheid vormden. Ook belangrijk. Volgende week nog winterpauze volgens de website, maar geen probleem Esther mailt er anders wel weer op los. De twee toppertjes van deze week waren Miles en Huub, maar het verschil was niet groot met de anderen. Over twee weken tegen Ouderkerk nieuwe kansen met onze aanvalletjes Liam en Isaak.

Erik