Top westrijd!!

Onze 1e wedstrijd hadden we verloren van Abcoude F3, zaterdag mochten we tegen Abcoude F10. Een soort van rematch dus.

Na onze 1e overwinning van vorige week begonnen we met goede moed. Mees en Julian moesten afzwemmen, dus die speelden alleen de 1e helft. En wat voor een helft!! Zoveel kansen, maar helaas geen doelpunten. Julian die het hele veld over rende en mooie passes wist te geven, Mees die keihard werkte en ons bijna de voorsprong gaf, maar net naast schoot. Afstandsschoten van Vito die steeds gepakt werden door de keeper.
Ruststand 0-0.
De 2e helft begonnen we zonder wissels. Onze jongens moesten aan de bak, want we speelden ook nog eens 6 tegen 6. Er moest veel heen en weer gerend worden, en de boys hadden het zwaar. Als snel kwam Abcoude voor door een klein gaatje in onze, normaal gesproken dichte verdediging, 1-0. En na een corner 2-0.
Toen ging het spreekwoordelijke knopje om!! Na een mooi overspel op het middenveld, kreeg Maron een uitgemeten pass van Vito zo in z’n schoenen geschoten en bracht Maron de F3 terug in de wedstrijd, 2-1. We kregen weer hoop en Elian en Jools hielden de achterhoede goed dicht, Abcoude kwam er niet meer aan te pas. Frits speelde Vito mooi vrij, wie vervolgens weer Maron wist te bereiken voor het doel. En Maron maakte het koelbloedig af, 2-2.
Zou het nog kunnen dachten we?!?! Vito dacht van wel. Na een keihard schot van een meterje of 15 stonden we voor, voor de 2e keer in onze AMVJ carierre, 2-3.
De overwinning hadden we in onze zak, maar helaas was het ons niet gegund. Abcoude bleef keihard vechten voor nog een puntje en dat lukte helaas ook. In de laatste minuutjes scoorden ze de gelijkmaker, en tevens de einduitslag, 3-3.

Nog even snel penalty’s schieten, die we overigens dik wonnen, mede dankzij goed keeperswerk van onze doelman Merlijn, en we konden fijn weekend vieren met weer een puntje in onze zak.

Jongens goed gevoetbald, ik ben super trots op jullie. Volgende week thuis tegen NFC/Brommer F3, die pakken we ook!!!!

Gr. Xander…