The finishing touch

Met slaap in onze ogen, die nog moeilijker waren open te houden door de felle zon die al scheen, kwamen we aan bij VVGA. Dit jaar zit VVGA voor het eerst in onze competitie en we mochten voor het eerst op dit veld spelen. Een heerlijk grasveld dat half in de schaduw en half in de zon lag. Ons doelsaldo stond op -1 en het doel was om er +5 van te maken. Misschien iet wat enthousiast, maar wie niet waagt, wie niet wint!

AMVJ begon meteen sterk aan de bal. Vanaf moment dat het fluitsignaal ging waren wij in bal bezit en eigenlijk had VVGA daar geen antwoord op. Er werd mooi via de flanken gespeeld en voorin werd er hard gewerkt. Clau mocht vandaag beginnen als rechtsvoor en Wen als linksachter. Beide hun laatste wedstrijd (alhoewel ze altijd welkom zijn!) omdat ze het prachtige Amsterdam voor een andere prachtige woonplaats inruilen. Dat ze er zin in hadden én dat ze duidelijk hun voetbalcarrière bij AMVJ positief wilden beëindigen was te zien. Clau liep veel richting de lijn, schoot hem voor en gaf af en toe een lekkere harde trap naar het goal. Wen stond weliswaar in de verdediging, maar ook zij ging menigmaal naar voren om zich gevaarlijk te maken. In het midden stonden Ingrid en Linda het spel te verdelen. Door goed te communiceren speelden we enkel op ons eigen veld, maar het doelpunt bleef uit. Na de drinkpauze (22,5 minuut gespeeld te hebben) was het duidelijk; er moest gescoord worden. Niet eeuwig blijven passen, niet meteen schieten, maar aannemen en dan schieten. Corno sloot mooi aan op het middenveld en de bal kwam naar voren. Ondertussen stond 6 man van AMVJ en zeker 6 man van VVGA in het strafschop gebied. Ingrid kreeg de bal en iedereen wist ruimte te maken, zelfs de keeper van VVGA! Dit resulteerde in 0-1 😀 Nu moest er doorgepakt worden. De bal bij je houden ontregelde de tegenstander en Wen had dat goed in de gaten. Ze liep vanuit de verdediging helemaal op naar voren, tot aan het goal en je voelt het misschien al aankomen: ze scoorde!! wiehoee, 0-2! Keeper Gerrie klapte in haar handenen ondanks dat ze weinig te doen had, moet ze zich wel altijd concentreren, wat ook veel energie vergt.

Het was tijd voor de rust en we konden de kleedkamer in. Coach Jaime was tevreden. Het ging goed we speelden lekker, gecontroleerd en zuiver. MAAR er moesten nog meer doelpunten vallen. Harder schieten, in de hoeken en niet te moeilijk. Na een kwartiertje mochten we het veld weer op.

Jel begon in de spits en die positie maakte ze gelijk waar. Na de uittrap pakte Clau de bal op, gaf de bal aan Jel die vervolgens de bal zo het doel intrapte. Het was 0-3. Berdien stond rechtsachter en deed lekker mee in het spel. Passen werden goed naar voren gespeeld en als de tegenstander er ook maar langs probeerden te komen stond Berdien paraat. Naast haar stond Claudia, die samen met Ruth mooi op de as speelde. Ook Pau was er de tweede helft klaar voor en begon op de midmid. Na een paar lekkere balletje kreeg Pau het gevoel te pakken en schoot keihard richting het goal, nét over de keeper en de lat heen; wat een kans! De tegenstander wilde ‘hun huid duur verkopen’ (quote van VVGA speler) en gaven niet op. Ook Arie gaf niet op en bleef druk geven op de keeper. Hierdoor kwamen de ballen amper richting ons eigen goal en gaf het veel power aan het team. Ook Clau voelde die power. Ze stond ondertussen op het middenveld en deed actief mee in de aanval. De bal kwam voor haar voeten, ze gaf er een enorme trap aan en jawel.. 0-4!! Dus beide spelers die vandaag helaas afscheid namen maakten een doelpunt; het is jullie gegund! Ondertussen werd het warmer en warmer maar stoppen was niet mogelijk. Lot probeerde uit man en macht prachtige voorzetten te geven vanuit o.a. corners. Daarnaast kwam ze dicht bij het doel en liet ze zich veel zien voorin. Manu stond voorin ook lekker te ballen en voelde dat er nog wel een doelpunt in zat. En voordat het eindsignaal klonk scoorde Manu ook nog waardoor het 0-5 werd. Met deze prachtige eind zegen eindigden we dit seizoen.

Het was een wisselend seizoen, met veel plezier, prachtig weer, goede dagen en slechte dagen, blessures maar ook nieuwe spelers. 50 % van onze wedstrijden wonnen we, 40.9% verloren we en 9.1% speelden we gelijk. We bedanken weer iedereen die ons heeft gesupport dit seizoen en in het bijzonder onze coaches en trainer, Jaime, Michel & Lex voor het begeleiden. We kijken ontzettend uit naar volgend seizoen, en zeg nu eerlijk… dan worden we kampioen!

Liefs,

Eva