T(evreden) O(ndanks) V(erlies)

Waarschijnlijk betekent de afkorting van TOV heel iets anders, vroeger kon je dat allemaal in het adresboek van de KNVB opzoeken, in het digitale tijdperk is dat niet meer zo.

Ga er maar aan staan, op een Maandagavond, tegen de koploper, altijd lastig om een team bij elkaar te harken, maar het stond er wel om TOV het vuur aan de schenen te leggen. Na een wat angstig/aarzelend begin, Meiden, kom op, aansluiten, naar de middenlijn, niet bang zijn, opduwen die handel, ontspon zich een aardig potje, iedereen zat er boven op. Ben je moe, geeft niks, wisselen, er staan Meiden van VR2 te trappelen om in te vallen, leer mij die Tijgers kennen. De eerlijk gebiedt mij om te zeggen dat TOV over de hele wedstrijd de betere partij was, maar toch? Op het eind van de 1e helft, Saar heerste in de middencirkel, TOV werd weggedrukt, hadden we wellicht een goaltje kunnen maken. Dat valt dan niet, zou ook iets teveel van het goede zijn geweest, dan krijg je vlak voor de rust de 0-1 om de oren. Jammer maar helaas, dat kan gebeuren, wanneer je risico’s neemt, probeert er een wedstrijd van te maken. Na de rust valt dan al snel de 0-2 en de 0-3, oh jee, laat het geen veegpartij worden, daarvoor zijn we niet de A1 afgekacheld. Wellicht liet TOV na de geruststellende voorsprong de teugels ietwat vieren; feit is wel dat de Meiden van AMVJ elkaar in het veld beter gingen vinden. Aardige combinaties, vooral over de rechterflank, leverden mogelijkheden op, geen uitgespeelde kansen, maar er was dreiging, Lotte kwam helemaal los, er werden corners afgedwongen, petje af Meiden, jullie hebben er alles aan gedaan.

Soms leek de bal goed te vallen, maar dan zat er toch weer een verdediger van TOV tussen, en hun keeper, ongehoord goed voor dit nivo. Keer op keer stormde zij haar doelgebied uit om de bal te onderscheppen/weg te rossen en met terugspeelballen wist zij ook wel raad, even kijken, controle, rustig wegspelen.

Onze KEEPER Roos kan dat ook, maar dan moet je als VELDSPELER het lef hebben om terug te spelen ipv de bal over de zijlijn te werken. Gaan we op trainen.

Jezelf sterk maken, de kont erin, niet weg laten duwen, en secuur passen, dan ramt Roos de bal wel naar de middenlijn, en dan?

De bal willen veroveren, jezelf sterk maken, de kont erin, niet weg laten duwen, en secuur naar je maatje passen, een aanval opzetten.

De onvolprezen Koen komt op zijn vrije avond de training verzorgen, ik trek ook mijn wondersloffen aan, we gaan weer aan de slag.