sv Marken 2 – AMVJ 2

We zijn het dit jaar begonnen met een drie tal beker wedstrijden, met twee overwinningen en één verlies, waren we klaar voor het nieuwe seizoen.

Een klasse hoger met nieuwe tegenstanders,  een nieuwe uitdaging voor de groep en mij.

Zaterdag 11.30 de eerste wedstrijd tegen Marken 2.  Na controle  van de pasfoto´s ( nieuw dit jaar ) zijn we op weg, met in totaal 26 wedstrijden dit seizoen. De eerste helft was een beetje aftasten van beide kanten, en ook wat kleine kansen over en weer.

We speelden wel degelijk en de tegenstander kon niet anders doen dan de lange bal spelen op hun snelle spitsen, dat kwam mede door dat we het voor hun achterhoede moeilijk maakte.

Toch door twee oplettendheden kwamen we 2-0 achter, Maikel maakte  voor de rust de 2-1 met zijn hoofd na een mooie vrije trap van Jef. Het is duidelijk zo dat de foutjes, waar we nog vorig seizoen mee weg kwamen, nu afgestraft worden in tegendoelpunten.

Nu zie je ook dat de omschakeling steeds belangrijker wordt, en snel zal moeten gebeuren. In de rust wat dingen benoemd door mij en Maurice en vol goede moet de tweede helft in. We stonden veel beter en maakte gebruik van de opkomende backs om meer druk naar voren te zetten. Marken liep achteruit en kon de druk niet aan. Na een aanval over veel schijven werd hun achterhoede uit elkaar gespeeld en kon Kris aanleggen voor een kanonschot. De keeper raakte hem nog wel maar via zijn handen ging de bal het doel in, 2-2 dus.

Marken heeft nog wel een paar kansen gekregen omdat zij snel omschakelden bij onze balkverlies. We waren er nu klaar voor om het karwij te klaren en drongen nog meer aan. Sonko en Maikel gewisseld voor Luciano en Ricky. Zo een 5 minuten voor het einde kregen we een vrije trap rond het strafschopgebied. Voor dat iemand wat kon zeggen had Ricky de bal al vast en was er zeker van deze ook te nemen. Iedereen ( inclusief keeper) dacht dat hij de bal zou krullen in de verre bovenhoek,  maar het deed precies het tegenovergestelde en schoot de bal rechts langs de muur over grond in de korte hoek, 2-3 dus. Mannen we hebben het heel goed opgepakt en weer niet onze koppies laten hangen bij een achterstand.  Prima prestatie in de nieuwe klasse, en als we zo blijven spelen zullen er meer overwinningen volgen. Tot op de training