Spanning in Haarlem…

Gastschrijver: Claudette

Deze week stond er wederom een spannende wedstrijd op het programma. AMVJ VR1 ging op bezoek bij de dames van United/DAVO in Haarlem. Wij 15 punten uit 7 wedstrijden en zij 12 punten uit 5 wedstrijden. Het weer was zeer wisselvallig waarbij een zonnetje zich afwisselde met regen. Het spel van de bordeaux rode dames was in het eerste kwartier net zo wisselvallig als het weer. We kwamen na 3 minuten spelen al op een 1-0 achterstand door een afstandschot over onze Gerlinde heen. Gelukkig begon ons spel steeds stabieler te worden en werden er mooie kansen gecreëerd. Zo stond Tamara erg goed te voetballen op de rechtshalf positie. Met 15 minuten spelen was zij het die een goede assist op Lotte gaf wie op haar beurt de bal er met een prachtige boog om de keeper inschoot vanaf rechtsvoor, 1-1. De stand was weer gelijk en de wedstrijd werd almaar spannender. In de 30e minuut leverde een overtreding aan onze kant de tegenstander een vrije trap op vanaf 20m voor het goal. De muur werd geplaatst, het schot genomen en…… een mooie redding van Gerlinde! 5 minuten later waren de rollen omgedraaid. Linda nam de trap welke goed voor het goal uitkwam maar helaas zat de keepster van United/DAVO er bovenop. Bordeaux rood trok de wedstrijd steeds meer naar zich toe, waarbij Maurina veel kansen creëerde voorin. Ze loopt goed door op een bal gegeven vanuit het middenveld waar een corner uitkomt. Helaas komt er uit de corner geen grote kans en we gaan de rust in met een 1-1 stand.

De tweede helft belooft een spannende te worden. Wij zijn beter gaan voetballen in de loop van de eerste helft maar we zijn er nog niet. De volgende 45 minuten staan op de klok en de scheids geeft het startsignaal. Beide ploegen gaan redelijk gelijk op in de eerste 10 minuten. AMVJ moet weer even inkomen na het bekertje limo in de kleedkamer en United/DAVO staat vastberaden op het veld. Dan ontstaat er een grote kans voor Maurina vanuit de corner van Lotte, welke helaas niet het net bereikt. We krijgen de smaak weer te pakken en een minuut later is Annemarie degene met een grote kans. Op het middenveld werd goed gecombineerd door Paulien en Ruth. We staan inmiddels overwegend op de helft van de tegenpartij. Ruth geeft in de 57e minuut een goede pass op Lotte waarna de bal helaas eindigde in de handen van de keeper. Maurina loopt zich vrij linksvoor waarbij zij ten val wordt gebracht door een verdediger. Een vrije trap was het resultaat, net buiten de 16m lijn links van het doel. Lotte kruipt achter de bal en met een goede uithaal vliegt de bal met wederom een mooie draai om de keeper heen het doel in! 1-2! Het spel blijft spannend, beide teams zijn dorstig op zoek naar kansen. De momenten dat DAVO dreigt door te breken worden teniet gedaan door onze altijd robuuste verdediging. Wendelijn, die eerst in de verdediging stond, is verplaatst naar de aanval. Hier weet zij meerdere acties te maken en met Lotte en Ruth vormen zij een gevaar voor de gewisselde keeper van DAVO. Claudia poeiert vanuit de verdediging een bal snoeihard weg, welke terecht komt bij Wendelijn. Een schot op goal…gered door de keeper. Dan in de laatste seconden van de wedstrijd geeft Ruth een prachtige steekpass op Lotte die vanaf eigen helft vrij baan heeft naar de goal van de tegenpartij. Ze schiet de bal er rustig en goed geplaatst in, 1-3. Dan klinkt het eindsignaal van de scheidsrechter, de wedstrijd zit erop en we gaan opgelucht en na 2 verloren wedstrijden weer eens met 3 punten naar huis.