spannende streekderby wordt gewonnen

Hij stond langs de lijn, te kijken naar zijn zoon de aanvoerder van Amstelveen Heemraad. Lang geleden keepte hij in Amstelveen 1 zaterdag hoofdklasse en al is hij nu 64 als ik goed heb geteld tot zeer recent keepte hij nog bij de veteranen van Roda.( met oa John Bosman) Hans Zwaan voor velen toch wel een lokale held. Een geweldige keeper die keepte in het sterrenteam met oa Sjoerd Ruiter, Wim van Laar, Ybo vd Beukel Ko Mink)  Dat is het leuke van derby s er komen steeds meer verhalen bij. De wedstrijd was spannend bij vlagen. AMVJ voetballend wat beter maar die kansen die kansen. Met een goaltjesdief erbij zou dit team het nog verder schoppen. Er waren prachtige momenten te zien. mooie acties bv van Deverny die zijn mannetjes het bos instuurde. Imke die langs een paar spelers flitst en in een flits heeft gezien dat hij net niet om de keeper heen kan schieten en dan maar weer draaien of je hoort achter in de diepe stem schreeuwen Bram! en dan komt de aanvoerder eraan gedenderd. Of de wat hogere stem van Levien die vandaag in de lucht het lastig had, maar op de grond een ongelofelijke reflex vertoonde waarmee hij de 1-1 voorkwam. Of Marc die solide verdedigde en o zo belangrijk is voor dit team Robin met prachtige acties en fraaie trappen Bart met aansturen van het team Ga zo maar door er zit heel veel potentieel in deze groep, maar die kansen  Chris pakt de bal vd keeper af maar kan net niet scoren. Amstelveen wil een pingel, maar krijgt die niet. Bram Owusu valt na op de bal te hebben gestaan eea lijkt toch door alle rare gewassen op het veld te komen want veld 1 en 2 worden geteisterd door groene niet gras gewassen. Zonde uiteindelijk speelt Hans zijn laatste troeven uit. Drie maar liefst De wissel betaalt zich uit want een snelle counter wordt ingekopt door De Vliegende Hollander( daan van hees) de keeper stopt hem maar de rebound is voor Dennis die nog een goede kans kreeg( onder kant lat en er weer uit) en nog een voorzet gepakt zag worden door de keeper De scheids floot prima maar kreeg na een niet toegekende penalty heel Heemraad achter zich aan. Hij hield zich rustig. En zo won AMVJ de eerste pot in deze pittige klasse waarbij heel wat kilometers mogen worden gemaakt. Op de site van Amstelveen Heemraad staan leuke foto s van deze wedstrijd. op naar de volgende drie punten. CSW en Almere hielden elkaar op een Turenhoutje.