Rommelmarkt eindigt in solide overwinning

Na het spektakel tegen GMM VR2 was de beschikbare Selectie door blessures behoorlijk uitgedund. Geen Alex, geen Alisa, Eva niet van de partij. Aanvoerder Myrthe kon wel starten.

Toch nog 12 Meiden beschikbaar, voor alle zekerheid 3 krachten van ZAT VR1 opgetrommeld. ZAT VR1 zag op het laatste moment hun wedstrijd in rook opgaan, dus Maartje, Sara en Maurina wilden nog wel een potje spelen. Wel zo verstandig om die Meiden in te huren, ook al zou de weerstand van WV niet veel zorgen moeten baren.

Binnen 10 minuten 2 opgelegde kansen gemist. Daarna geeft Joeri het juiste voorbeeld. Een verdwaalde bal, had m.i. naar de Vleugel moeten worden gespeeld, valt goed, Joeri op de brommer, vroem vroem, keeper WV blijft op de doellijn staan, dan ben je kansloos, de bal wordt keurig in het hoekje geschoven. 0-1

Nou, dat is maar gebeurd, de kop is eraf, Maartje, de Alleskunner, erin voor Myrthe, die moeten we sparen. Gaan we nu rustig Voetballen? Helaas, dat zat er nog steeds niet in. Teveel ballen, die onnodig over de zijlijn verdwenen, de bal te gehaast in de Spits getrapt. Meiden, combineren, de ruimte zoeken/over de vleugels spelen.

Een mazzelgoal, Jessica, vorige week waren de Meiden van GMM fysiek te sterk voor haar, nu kon zij wel haar talenten etaleren, neemt de bal op haar buik, en hij rolt er zomaar in. Bij de rust 0-2. Niets aan het handje, Coach Emiel zal dat in de pauze nog benadrukt hebben, voordat hij op de racefiets stapte.

En daarna waren de koppies blijkbaar om. Gingen we het vertrouwde spelletje spelen. Dat heeft dus overigens niets met een vaste opstelling te maken. Met 15 Meiden kan/moet je behoorlijk wisselen. OK, Joan is onze Libero, Maud is de Voorstopper, Kerstin kan dat ook. Maartje’s favoriete plek is ook Voorstopper, maar Alex is er niet. Dan schuiven we Maartje door naar het Midden, net zo makkelijk.

Manon/Rixt, links- of rechtsback, je moet kneiterhard verdedigen. Megan, gestart als Rechtsback, werd Linkerspits, daarna Rechtsbuiten. Wanneer je als Team goed samenspeelt/nadenkt, kunnen de spelers op meerdere plekken uit de voeten.

Zodoende werd het spel in de 2e helft veel beter. Ballen langs de lijn ipv over de lijn. Dat helpt, wanneer je een fatsoenlijke aanval op wilt zetten. Kan je nog kritisch op jezelf zijn, ja Steef, de 2e helft hebben we ook maar 2 doelpunten gemaakt. Dat is waar, maar dat waren geen luckys. Die kwamen tot stand dankzij goed Veldspel. En vergeet niet, de keeper van WV had haar lesje geleerd, kwam nu wel naar voren om ballen op te rapen, het doel te verkleinen, een schot van Sara onschadelijk te maken.

Na een messcherpe aanval, een voorzet van Megan, strak over de grond, Jessica doe het nu wel goed, niet met het puntje/buitenkantje rechts, maar met binnenkantje linkervoet, fantastische redding van de Keeper.

Penalty mee, Manon neemt de verantwoordelijkheid, een droge knal, 0-3. Maartje bekroont haar uitstekende optreden met een bekeken schot, 0-4. Moraal van het verhaal, je had met 6-0 kunnen winnen, maar daar gaat het niet om. Vooral op het Middenveld moet je DURVEN voetballen. Niet de bal zomaar in de spits jassen, dan is het maar veilig, niet doen! Ik zie jullie op de training, tijdens de voorbereiding op wedstrijden. Positiespelletjes, zo enorm vooruit gegaan. Dankzij Emiel/eigen inzet.

Neem je als Middenvelder een keer teveel risico, maak je een fout, kan gebeuren, kijk eens wat er achter je staat! Een stelletje krachtpatsers, daar kan je op vertrouwen, die lossen het wel op.

Meiden, nog 5 Finales, succes gewenst, Steef.