rome of carthago?

kies heden wat u wilt Carthagers. Oorlog of vrede. We willen geen van beide we willen gewoon zijn . Maar toch .. onvermijdelijk naderde de Romeinse dadendrang: de Carthaagse invloedssfeer de zee de Middellandse Zee die later de mare nostrum onze zee zou heten. what s in a name. Donderdag trainer Schakel liet geen detail onbenut om de boys van 1 te scherpen op de wedstrijd van de waarheid. Want wie vandaag de derby van de Zuidas zou winnen was de baas in 2a en dan lag de weg open naar de eerste klasse. En dus alles wat AMVJ is opgeroepen kom moedig je club aan. Laat zien waarom die driehoek afkomstig uit de Davidsster op je shirt zit: onderlinge verbondenheid en het drievoudige snoer wat niet licht verbroken zal worden. Tja. En velen gaven gehoor. Sommigen spelen nu in de d1 van Buitenveldert divisie maar met een AMVJ hart. Anderen rijden voor Groen Grijs maar komen ook, ik zag ook leiders en spelers van c1 en c2 het derde wat later zou spelen en veel anderen die onze prachtige club een warm hart( sic!! daar zit die driehoek op t shirt) toedragen. Het fluitje klonk van het drietal wat vandaag examen leek te doen want elke helft werd geëvalueerd. De schakelbrigade was niet in het scharlakenrood maar in het wit gehuld. Het leek net of ze een rouwband voor El salvador droegen. Discussie over een inworp ik zag hem inderdaad ook als voor AMVj maar ja gelijk hebben op Goed Genoeg is nog niet gelijk krijgen. Het is als met Rome en Carthago. Alleen met inzet van alle krachten hou je ze van je af anders verlies je. De inworp was voor AFC geworden en na te zwak uitverdedigen werd de bal van dichtbij met een Fischer omhaal langs Levien geschoten. Au. Dat was een aantal minuten pijnlijk zichtbaar, het gewone spel van AMVj werd effectief verhinderd. Hoe ? AFC speelde makkelijk de bal rond en schuwde weinig middelen in het afstoppen van spelers. Imke werd veel minder gezien als anders. Hij werd duidelijk vastgehouden maar een kaart volgde niet. Behoudens een draaiend schotje van Rene Boer had AMVJ in de eerste helft geen kansen. Ik wist iets van de plannen van AMVJ. Als het nodig was zou eerst Bram komen Bram O wel te verstaan en daarna Daan van Hees omdat Joram geblesseerd was . Bram sleurde en deed er alles aan. AMVJ was in de tweede helft zeker meer zichtbaar, maar ook had het zichtbaar moeite met het vertragen van het spel door AFC( ballen weg bij spelhervattingen, kramp uit het niets alles wat tijd kan opleveren werd slim benut. ) Pas heel laat trad de scheids hier tegen op. Daar was het volgende spelbeeld AFc in een 8 0 2 opstelling en heel snel schakelend in de tegenaanval. Bij corners van AMVJ ging hun spits consequent met Driest mee. Dat zegt heel veel : ze hadden zich heel heel grondig op AMVJ voorbereid. Driest kon dus weinig van zijn grote kopkracht tonen( wie herinnert zich niet de inslaande granaat tegen Ajax vorig jaar in de beker?) Imke had een pingel verdiend mijns insziens toen hij na goed doorzetten naar de grond werd geduwd. Boldewijn ging mogelijk iets te makkelijk liggen en kreeg ook een wegwuifgebaar. Marc Schol daarentegen kreeg geel toen slim op zijn arm werd gemikt. Ik kon niet zien of het er in of er buiten was. Voor het gevolg een pingel maakte het ook niets uit. Levien zat er aan met zijn vingertoppen maar kon zijn kunststuk van vorig jaar tegen WV thuis geen vervolg geven helaas. Het was 2-0 . AMVJ trok nu alle registers open. Driest in de spits, Daan van Hees op links erbij. Robin kwam in de pauze al voor Pippo Jonne. Een schot… van de lijn gehaald. Een prachtige volley van Marc uit een corner werd geblokt helaas. De tijd die tikte weg. Het bleef 2-0 een corner het leek op een kopbal op de kruising van een AFC er maar de scheids dacht er anders over. En zo volgde een pijnlijke nederlaag. Het gedisciplineerde verdedigen met snel omschakelen leverde met name door een snelle 1-0 een beloning van drie punten op. In tegenstelling tot vele anderen onder het publiek had ik er geen vrede mee. Maar ja dat verandert er niets aan. Wel hebben we genoten van een mooie wedstrijd . Carthago heeft aan de hand van Hannibal een genie een tijdlang de overhand op Rome gehad door te doen wat nog niemand ooit had gedaan iemand op eigen terrein aanvallen en daartoe olifanten over de Alpen loodsen. Een organisatorisch genie. Maar ook hij kon het tij niet voor goed keren. En zo was het ook vandaag. We hopen op een slippertje van de AFC ers. De boys van het tweede slaagden wel vandaag en dat geheel op eigen kracht. met 4-1 werd de thuisnederlaag rechtgezet. het derde kon ondanks goed spel daarentegen AFC er niet onder houden. En zo ging deze dag met 2-1 teloor. Jammer. We koesteren de overwinning van de E 1 op AFc met 8-1 toen de AFC ers huilend t veld afgingen nadat ze nog met 1-0 hadden voorgestaan.