Op de valreep…

Zaterdag speelden we thuis tegen Ouderkerk VR3. Het team tegen wie we dit seizoen onze eerste wedstrijd speelden en tegen wie we ook de eerste winst pakten (0-2). Zij stonden negende, wij derde. Dat gaf wel wat vertrouwen voor de wedstrijd vandaag. Helaas moesten wij het doen zonder een aantal van onze vaste en stabiele spelers, zoals vaste keep Gerrie. Maurina was er voor het eerst weer bij en stond op doel.

We waren meteen sterk, direct na de aftrap een goede voorzet van Lotte en een aanval op doel, maar helaas, die mocht er nog niet in. Bij de verdediging was het een ander verhaal. We begonnen chaotisch en er werd niet goed gecommuniceerd. Toen kwam Ouderkerk aan de bal en hun aanval leverde wel een punt op, een tegendoelpunt. In de eerste vijf minuten stonden we al op 1-0 achterstand. We moesten nu zo snel mogelijk scoren en alles was weer mogelijk. Anne weer op rechtsvoor, altijd snel. Ze won een duel van haar tegenstander en de bal kwam tussen de verdediging en de keeper terecht. Lotte was sneller en kwam oog in oog te staan met de keeper. Ze schoot de bal met een boogje zo over de keeper heen en die zat! Een kwartiertje gespeeld en het stond 1-1! De verdediging stond ook weer scherp met Claudia en Annemiek midden achterin en met Manu op links achter waren we vrijwel altijd sneller dan Ouderkerk. We gingen met 1-1 de rust in.

Door de winst van de vorige keer en onze voorsprong in de competitie op Ouderkerk hadden we het team wat onderschat. In de tweede helft moest er echt een schepje bovenop. Fel op de bal, ze geen ruimte meer geven om te schieten en vooral zelf veel op de doel schieten. In de tweede helft ontstond er een mooie kans, vanuit de corner voor Stella. Bal op de onderkant van de lat, Jammer! We wisten wel een aantal keer goed op te bouwen, zowel links als rechts, maar het doelpunt viel niet. Ook Ouderkerk speelde aanvallend maar ook zij kwamen niet langs de verdediging en anders stond Mau er nog om de bal uit het doel te houden. Het leek erop dat het gelijk spel zou blijven, we hadden ons er eigenlijk al een beetje bij neergelegd.  Maar toen, in de laatste minuut, de keeper van Ouderkerk gooide uit en Saar onderschepte de bal. Lotte stond vlakbij en Saar zag het, vanuit een onmogelijke positie wist Lot een prachtig doelpunt te maken, 2-1, fantastisch! Ouderkerk nam de aftrap en vrijwel direct klonk het fluitsignaal. Dit was écht op de valreep…. Maar wel drie punten! Hiermee behouden wij onze derde plaats. Volgende week is het weer tijd voor een vlog, deze keer echt!

Liefs,
Lotte en Tamara (& Eva vanuit Tirol)