Onnodige Zeperd in Montfoort

Na een drukke Zaterdag,  om 18.45 uur floot Scheidsrechter Joost Koedijk het eindsignaal
van de wedstrijd AMVJ 3 – BTV 4, na een keurige overwininning van onze jongste Senioren.
5-1, tegen een geroutineerde/lastige ploeg, mooie goals gezien, niets op aan te merken.
Snelle aanvallen over de vleugels, je moet de tegenstander kapot lopen, alle hoeken van
het veld laten zien. Geen gepriegel/gepingel in het centrum. Je traint 2 x per week, bent
daardoor fit, en na een moeizaam begin, BTV was de 1e helft de betere ploeg, betaalt zich
dat uiteindelijk uit. Na de rust was er geen vuiltje aan de lucht.

Nog niet genoeg voetbal gezien? Na Studio Sport en Match of the Day? Natuurlijk niet.
Op naar Montfoort, waar clubicoon in wording Lex van Hees 14 Meiden had verzameld.

We begonnen overdonderend, zelfs tegen de wind in, waren we heer en meester.
Goede combinaties/vleugelspel, strakke ballen langs de lijn, hupsakee, naar voren met
die hap/aansluiten/de boel vastzetten. We durfden te spelen, met risico.

Fleur als slot op de deur, en een afstandsschot, daar weet Melanie wel raad mee.
Binnen 10 minuten 2 enorme kansen, op de paal en op de lat, dat zat effe tegen.
Maar dan, nog niks aan het handje, 25 minuten lang kwam MSV amper over de
Middenlijn. De oude Voetbalwet, maak je zelf de kansen niet af, dan scoort de tegenstander.

1 foutje/mistasten, en een handig Speelstertje van MSV prikte de 1-0 binnen.
Nog geen Vrouw overboord, we hadden Lotte bij ons, die maakt altijd wel een goaltje.
Dat lukte bijna, op haar karakteristieke manier, vanaf links, een goede dribble, kappen
naar de rechtervoet, een fikse peer, zal je net zien, niet IN, maar OP de kruising.

Nog geen enkele reden tot paniek, we hebben nog de 2e helft, met de wind in de rug.
Dan gaan we drukken/pressen, volle bak er tegenaan, maar dat lukte helaas niet.

MSV kon er een gelijkwaardig potje van maken. Hoe kon dat gebeuren? Ik heb daar wel een idee
over. Je kan wel lekker lullen over een systeem, of beter communiceren, ik zie dat anders.
M.i. is het een kwestie van conditie/fitheid/aanwezigheid, die het Team momenteel ontbeert.

Vorig seizoen heb ik van jullie een aantal wedstrijden gezien, in het eerste seizoen.
Keurig in de Middenmoot geeindigd, dat was een enorme prestatie. Af en toe met behoorlijk
netjes Voetbal, maar vooral op basis van strijd/vechtlust werden de puntjes binnen gehaald.

En nu WILDEN jullie wel, maar je KON niet meer geven. Dat is doodzonde. Fleur had al een
wedstrijd gespeeld, met de Zaterdag Meiden, dat was een pittig potje, tegen de Meer.
Dan op Zondag weer aan de bak, het kan wel eens teveel worden. Leer mij Fleur kennen. Normaal
gesproken maakt zij tackles/slidings, dat zou je eens moeten zien. Zat er nu effe niet meer in.
Zodoende kreeg MSV alsnog een behoorlijke kans, de Spits wist er wel raad mee, 2-0.

Bij diverse Meiden was het pijpje leeg, en alsnog was de strijd niet verloren, we kregen nog kansen.
Dekkertje ( Marieke ) , die blijft altijd doorjakkeren, een simpel intikkertje,  ging net mis.
Even later, het was eigenlijk geen kans, bipsie erin, kappen/draaien, het balletje van de rechter op de
linkervoet, precies in het hoekie. Het blijft een kind van de Steef Schelling Soccer Academy.

Meiden, alle gekheid op een stokje, we moeten harder aan de slag, meer/beter trainen.
7 Meiden op Woensdag en 7 Meiden op Vrijdag, dat gaat hem niet worden.
Hoe wil je dan op elkaar ingespeeld raken? Teamtraining doen? Probeer het mij maar te vertellen.

De Vechtmachine in ere herstellen, de draad weer oppakken, dat moet je gaan doen.
Geen geleuter, geen geneuzel, afzeggen, dat schiet niet op. Voetbal is TEAMSPORT.

Steef.