Onnodig puntverlies voor F2 in Uithoorn

Lag het aan het kunstgras, het zonnetje, de geringe opwarmtijd, de klap van het verlies tegen Ouderkerk vorige week of doordat de helft van het trainerskoppel aan het skiën was, wie zal het zeggen? Feit is dat AMVJ slordig en zonder enige overtuiging begon aan de wedstrijd tegen Legmeervogels F9, het team dat in januari nog zonder enige inspanning met 5-1 opzij was gezet. De linies sloten niet, duels werden niet eens verloren, maar gewoonweg niet aangegaan en er werd volop door het midden uitverdedigd. Legmeervolgels, een matig team, met een paar talentjes, rook bloed en scoorde in no time de 1-0 en de 2-0. Keeper Amstel viel weinig te verwijten, maar de veldspelers des te meer. Wie er ook wisselden en hoe hard coach Emiel ook aanmoedigde het bleef erg matig wat AMVJ liet zien.

Het keerpunt kwam toen de gelegends-assisent-coaches (vader Olivier en vader Raúl) een briljante wissel uitvoerde. Weliswaar noodgedwongen haalden ze een aanvaller naar de kant ten gunste van Sem. De captain speelde hierdoor een stuk meer naar voren dan in het begin van de wedstrijd en bracht niet alleen rust en ruimte op het middenveld, maar zorgde ook voor de openingen naar voren. Een knappe steekpass van hem was de basis voor een snelle aanval van AMVJ die uiteindelijk Joep in scoringspositie bracht. De kleine aanvaller bleef koel en noteerde de aansluittreffer. Kort daarna zorgde Sem opnieuw voor een scoringkans. Dit keer met een geplaatste bal op Jip O, dwars door de Legmeerse defensie. Jip had nog een aanvaller bij zich, maar sterk als hij is, nam hij de korste route naar het doel en passeerde hij de keeper in de verre hoek: 2-2.

In de tweede helft had AMVJ de overhand en probeerde Legmeervogels met handen en voeten het punt te verdedigen. AMVJ kreeg aan de lopende band vrije trappen, maar kon geen echte kansen creëren. Jip T. was erg dichtbij toen zijn vrije trap over het muurtje de paal van het Legmeerse doel trof. De keeper was kansloos geweest. Aan de andere kant van het veld zag Raúl een aantal ballen over en naast zijn doel vliegen. Hij hoefde zelf niet in te grijpen, maar zorgde met zijn snelle en nauwkeurige uittrappen wel voor een paar snelle uitbraken van AMVJ. Goed voor zijn zelfvertrouwen aangezien hij qua veldspel een beetje in een vormcrisis zit.

Legmeervogels, die in de tweede helft alleen nog maar op de counter speelde, slaagde er uiteindelijk in om het puntje in Uithoorn te houden. AMVJ slaagde er niet meer in om de zwakke start goed te maken. Een paar liefhebbers langs de kant zag, de met elke wedstrijd beter wordende, Sem wederom als AMVJ-speler van de wedstrijd. Na enig beraad werd uiteindelijk Joep met de aanvoerdersband beloond voor zijn belangrijke treffer.