Numero 2 (by anno18) contra Numero 3

10/08 Numero 2 (gesponsord door Cafe anno1890) contra Numero 3

Fris en fruitig stond iedereen om 12.30 klaar voor de aftrap. Het verrassingsfeestje van Lexie zat nog wat in de benen (en misschien een beetje in het hoofd), maar dat mocht onze energie niet drukken. Vandaag speelden we tegen Sporting Martinus VR1, het team met evenveel punten, maar een minder voordelig doelsaldo. Nummer 2 tegen Nummer 3, het beloofde spannend te worden.

Al snel had AMVJ de bal goed onder controle. Vooral aan de rechterkant werden mooie combinaties gemaakt, waarbij Annemieke (rechtsachter) de bal richting de cornervlag kon trappen om daar opgehaald te worden door Eva (rechtshalf). Vervolgens was het idee om de bal of voor het doel te trappen richting Jeltsje en Lotte, of terug te spelen of een corner te creeren. Dat laatste gebeurde na ongeveer 20 minuten spelen. Lotte nam de corner en Jeltsje schoot hem er prachtig in. 1-0 voor AMVJ! De 2e helft van de 1e helft liep wat minder. We probeerden actief te blijven, kansen te zoeken, maar het liep niet vloeiend. Ook viel Jeltsje nog erg vervelend op haar knie (waar ze ‘s avonds nog steeds last van had) en gelukkig kwam Claudette haar plek opvullen. Na 45 minuten spelen klonk het fluitsignaal; het was rust.

Vrvoetbal Amsterdam

De tweede helft kwamen Harmke en Wendelijn al snel het middenveld op om de vleugels te versterken. En dat was nodig, want het was bikkelen. Sporting Martinus bleek goede coaching gehad te hebben tijdens de rust, want vanaf de tweede aftrap stonden ze scherp. Zowel voorin als op het middenveld hadden ze een paar spelers met mooie en sterke trappen. Desalniettemin stond de centrale verdediging, met Claudia en Linda, als een beer te spelen. Ruth en Stella stonden daarvoor die elkaar afwisselde van positie, wat zorgde voor een dynamisch spel. Hierdoor ontstonden kansen en kon Linda mooi naar voren een assist aan Lotte geven, die de 2-0 voor AMVJ scoorde. Maar de wedstrijd was nog niet klaar. Gerrie, onze keep, had het druk en moest volop mee in het spel. Ondanks deze actieve houding, scoorde Sporting Martinus rond de 70e minuut een prachtige doelpunt in de rechterbovenhoek; 2-1. Hoe mooi het doelpunt ook was, het maakte het weer spannend voor ons. Zowel langs de kant als in het veld was deze spanning duidelijk te merken. Met nog bijna een eigen doelpunt (ja in ons goal) waren we ontzettend toe aan het eindsignaal en dat kwam er ook! We WONNEN!!!

Vrvoetbal Amsterdam

Na deze mooie en spannende wedstrijd was het feestje niet te stoppen en zijn we door naar Cafe Anno1890 gegaan om een hapje te gaan eten. Van de daghappen, kipsate en ossenhaas werd volop genoten; ons humeur kon niet meer stuk. Volgende week uit tegen FC Aalsmeer, maar voor nu vooral victorie; AMVJ VR1 blijft staan op nummer 2.