nog geen sheriff geworden

Het was al laat, zouden ze nog komen uberhaupt? en ja hoor even na de aanvangstijd kwamen daar wat mensen aanrennen, dat waren ze. Vroeger heetten ze Voorland, dat werd opgeheven, maar een aantal Surinaamse raadsleden hebben effectief gelobbyd en nu huren 5 teams velden bij Rkavic. En zo zijn er twee seniorenteams en 3 jeugdteams. Met een van die teams bonden we vandaag de strijd aan. Aanvankelijk was er een van onze kant te sloom begin, maar de keeper van de O15-1 is boven gemiddeld goed en houdt zijn team overeind. Zeker 20 minuten houden de boys stand. Jammer genoeg is dichtbij elkaar blijven voor veel jongens te hoog gegrepen. Ondanks diverse prachtige reddingen kon ook de keeper het tij niet keren: 4-0 bij rust. Een goal was een weggevertje. Zonde. Het geloof verdwijnt nu bij velen. Niet onbegrijpelijk maar jammer. Opportunisme viert hoogtij. En zo loopt de teller door naar 13-0. Pijnlijk, jammer ook. De wonden likken en opnieuw beginnen is het devies. Er zit echt voetbal in het team, maar het zelfvertrouwen is wat geslonken. Grote uitblinker vandaag was de keeper, die ondanks de achterstand scherp bleef. Verder waren diverse spelers geraakt door de instructie vooraf: de score maakt me niet uit vandaag wel wil ik beleving zien. Dat was bij een aantal spelers zeker goed te zien. Dat is alvast iets. Coachen is toch bij AMVJ geloven in het onmogelijke;-) en dus gaan we op de Escapade voor VIC(torie) volgende week, al is op veler verzoek ook een verzoek ingediend om een klasse lager te gaan spelen.