Na regen komt zonneschijn..Of toch niet?

14 januari, de eerste wedstrijd van 2017. Ook in 2017 zal de verslag commissie van vr2 jullie van geschreven en gefilmde verslagen voorzien. Een nieuw jaar vol nieuwe kansen, zo ook op het voetbalveld. We lieten ons niet tegenhouden, sneeuw, hagel, regen, onweer en een gevoelstemperatuur van -7, we hebben het allemaal meegemaakt dit keer. Door weer en wind kwamen – de meesten van ons – naar AMVJ gefietst. We speelden thuis tegen de Meer vr 5. Dit team kennen we, we komen ze elk jaar tegen in de competitie en wisten dat we aan elkaar gewaagd zouden zijn. Het fluitsignaal klonk, we zijn begonnen!

De wedstrijd ging gelijk op. De omstandigheden waren koud en nat. Aan het begin waren de kansen meer aan de kant van de Meer en was het nog zoeken naar ons eigen spel. Maar halverwege de eerste helft draaide het om en kregen wij ook steeds meer kansen. Anne,op rechts voor, die weer terug was uit Londen stond lekker te spelen. Alsof ze nooit was weg geweest! En Lotte, op mid-mid en later linksvoor was scherp vandaag. De ballen werden door Harm en Eef binnen gehouden en de aanvallers werden gevonden. Jel als spits, lekker dynamisch. Na 30 min spelen verloor de Meer de bal vlak bij het eigen doel. Daar stond Anne, ze schoot een prachtige bal in de rechteronderhoek, precies tussen de keeper en de paal, 1-0! Dit maakte bij de Meer wat los en ze gingen er vol voor. Vlak daarna viel het tegendoelpunt, helaas. Claudia stond als laatste vrouw sterk te verdedigen, maar werd onderuit gehaald en de speelster van de Meer kreeg ineens de ruimte om te schieten. Vlak voor rust, 1-1.

Na de rust kwamen we de kleedkamer uit en alles was anders. Het was niet meer donker en nat, maar de zon scheen ineens volop. Na regen komt zonneschijn. Het is een cliché, maar dat is het om een reden, we hoopten dat het ook voor ons spel zou gelden (Niet dat we de eerste helft slecht speelde, maar van de gelijkspel wilden we af). Ook in de tweede helft waren we aan elkaar gewaagd. Kansen ontstonden aan beide kanten, maar door een aantal goede interventies van Gerrie bleef een tegendoelpunt uit. Annemiek speelde lekker solide en op het middenveld bij Eva, Stella en Arie was veel ruimte, die goed benut werd. Later ook toen Saar er in stond werd er goed samen gespeeld op links met Clau(dette). Claudette speelde een goede laatste wedstrijd voor ze ons (tijdelijk) gaat verlaten omdat ze naar Aruba gaat. Helaas, de Meer liet ons weinig ruimte en de stand bleef 1-1. Dus na regen komt zonneschijn, vandaag niet helemaal. Maar, over twee weken spelen we weer tegen de Meer en ligt alles weer open. En, dan is het ook weer tijd voor een vlog, stay tuned!

Liefs,
Eva en Tamara