Mamma Mia, here we go again?

AMVJ Zat VR1 – Nieuw Sloten VR1 4 Maart 2023 5-3

Op zich een keurige uitslag, niks aan het handje. Vergeet het maar! Voor de Winterstop waren er diverse potjes onnodig verloren gegaan. Coach Bas had er desondanks alle vertrouwen in: Steef, wil je er bij de KNVB op aandringen om de Meiden in de A-poule te plaatsen?

Dan helpt het wanneer je het baantje Wedstrijdsecretaris al 35 jaar vervult. Bas een paar maanden geleden van zijn fiets gekukeld, operatie ondergaan, effe buitenspel, maar er moet wel worden getraind. We hebben Fedde in huis, dat is wel zo lekker. Ook hij moest een keer verstek laten gaan, word de Training overgenomen door de Jonkies, Mia en Yasmin.

Als dank voor haar inzet mocht Mia als Wissel starten, met het vlaggetje langs de lijn rennen. Hoe het kon gebeuren, ik snapte er geen zak van, 0-2 achter. We speelden zo goed, het zal toch niet? Mamma Mia?

Verlost van het Grensrechteren, gevoed door een speltkoek en prima passes/steekballen van Kirsten kwam Mia op gang. Over de rechterflank, een knal in de korte hoek, 1-2. Prima zo, rust, het komt allemaal goed.

Zit ik tijdens de pauze achter mijn wedstrijdtafel, je wilt niet weten wat er allemaal op je af komt. Een Jeugdteam, Steef, we hebben 2 invallers, kunnen we shirtjes lenen? Een andere gast, heeft U misschien tape? Mijn voetbalschoen is gebroken, ik wil toch graag spelen. Wordt allemaal opgelost, maar ik wil naar het KG, de Meiden ondersteunen.

Ik loop niet zo vlug, kom je aansjokken, 2 ballen van AMVJ op de paal. Het zal toch niet, dat het alsnog een zeperd wordt. Routinier Jeltsje jast de gelijkmaker in de bovenhoek, nu is het klaar, we zijn los, gaan er over heen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, kom je alsnog 2-3 achter.

Gelukkig hadden we nog voldoende tijd om de boel recht te zetten. Cindy poeft simpel de 3-3 in het benedenhoekje. Een vrije trap voor AMVJ, Eli schiet de bal deze keer niet in de ballenvanger, maar onder de lat, dan vliegt-ie er zomaar in. Nog een hachelijk moment voor ons doel, met ware doodsverachting stort Marieke, Tromp voor de insiders, zich op de bal, Sarah kon er nog net bij, via de paal verdween de bal over de achterlijn.

Zodoende werd de 4-4 ons bespaard, daar moeten we wel wat aan doen. Onnodig worden er kansen/tegengoals weggegeven, aandachtspunt. M.i. ligt dat niet aan de Verdediging, die staat zijn mannetje wel. We zijn af en toe te enthousiast, stormen teveel naar voren, afjagen, ik ben daar geen voorstander van. Je tegenstanders zijn geen Koekenbakkers, die kunnen ook wel Voetballen, houd het compact, blijf bij elkaar.

Met alle respect voor Nieuw-Sloten, dat je 5!! goals moet maken om de verdiende zege over de streep te trekken, zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Kirsten maakt het uiteindelijk af, 5-3. Zo heerlijk om te zien, een Meid die met links en rechts kan passen en schieten. Daar hebben we er meer van, wat resulteert in keurig Middenveldspel/rust aan de bal/combinatievoetbal.

Na 3 weken wintersportvakantie, wat heb ik daar toch een hekel aan, ging de bal weer rollen. Een rollercoaster van het zuiverste water om mee te beginnen. Wat kan een mens zich nog meer wensen? Hartelijk dank, lieve Meiden.

Steef