Maartje roert haar staartje

GMM ZON VR3 – AMVJ ZON VR2 Zondag 30 Januari 1-3

Oh, wat begonnen we stroef aan dit potje. 6 weken geen wedstrijden gespeeld, dat had zijn weerslag op het Team. Er was in de lockdown behoorlijk doorgetraind, de Meiden stonden met Coach Emiel zelfs om 08.00 uur op het Trainingsveld. Maar wanneer het om de knikkers gaat, dat is blijkbaar toch een ander verhaal.

In het begin waren we slap, niet bij de les, dat is niets voor ZON VR2. Emiel had er alle vertrouwen in, komt goed, ze komen wel op gang. GMM kon gelukkig niet van ons slechte begin profiteren. Na 15 minuten begon het te lopen, actie van Eva over links, schot op de paal, Middenveld goed aangesloten, en Mirte schoof hem keurig in het hoekje. 0-1, dat gaf de broodnodige rust Wanner je door Coronaperikelen gastspeelsters moet regelen, dan maar een paar goeie! Dat is wel zo handig. Rachel kan je er wel bij hebben, kordaat ingrijpend, rustig aan de bal, niks mis mee.

Vlotte combinaties, vooral over rechts, volgden elkaar op. Gessica, wat een handige dribbelaar/handenbindertje, een genot om te zien. Het rendement, dat kan nog veel hoger, maar dat geldt voor meer speelsters. M.i. een puntje van aandacht: Meiden, haal je achterlijn, niet nadenken, knal de bal maar voor de goal, de Spitsen moeten alert zijn/gevaar stichten. Kan je ook op trainen, scherpe voorzetten geven, naar de Penaltystip, is heel lastig te verdedigen. Het positiespel is uitstekend, daar moet je nog een beter vervolg aan zien te geven.

Desondanks kregen we nog voldoende kansen om de wedstrijd voor de rust al te beslissen. Een wippertje van Eva, op het dak van het doel.

Een schuiver van Alex schampte de verkeerde kant van de paal. Zodoende bleef het wel spannend, dat verdiende GMM ook wel. Sowieso een leuke Club, dit Team was daar ook weer een goed voorbeeld van. Goede Coaching, heel positief, zo hoort het.

Maartje, in de 1e helft ingevallen als Rechtsback, was inmiddels op haar favoriete stek, Voorstopper gezet. Wat een held! Overduidelijk Man of the match. Zij had op Zaterdag al een potje in de poten. Blijkbaar kunnen Voorstoppers dat. Fleur Jacobs, van ZAT VR1, die zie ik ook regelmatig op Zaterdag en Zondag spelen.

Maar goed, het werd nu toch wel tijd om de 2e goal te maken. Nou denkt Eva, vooruit dan maar, frommelt de bal erin. 0-2. Emiel gerustgesteld, dit kan niet meer mis gaan. De Jaap Edenbaan is vlakbij, Meiden, houd vol, ik ga een paar rondjes rijden.

Letten we effe niet op, een raar stuiterballetje in de 16, hoe het Meisje van GMM het flikte? Maar de bal lag wel in het netje! 1-2. Het zal toch niet gaan gebeuren!!?? Dat we dit nog weggeven. De boel dichtspijkeren, geen risico, de overwinning over de streep trekken. Krijgen we een corner, besluiten de 2 Mid-mids deze kort te gaan nemen. Tegen alle voetbalwetten in, beide uit positie. Knalt Alex de bal binnenkant 2e paal, en tikt Kelly hem erin. 1-3.

Zeg het maar. Eigenlijk mag het niet, maar het pakte goed uit. Kan allemaal gebeuren bij ZON VR2, spektakel gegarandeerd.

Steef.