I love it when a plan comes together

We begonnen aan de match in de vertrouwde 4-3-3 opstelling. Met dank aan Alex, die het knalgele keeperstruitje had aangetrokken. Coach Bas vanwege schoolwerkzaamheden niet aanwezig, VVA staat een stukje hoger op de ranglijst, dat wordt geen eenvoudig potje.

Aardig veldspel over en weer, maar nog geen grote kansen. Na ca. 15 minuten, een scherpe voorzet van VVA, gaat voorlangs?? Het is makkelijk kletsen vanaf de zijlijn, voor alle zekerheid toch maar de bal corner trappen. Oeps, een mispeertje, de bal verkeerd op het voetje, verdwijnt-ie zomaar in het AMVJ doel. 0-1.

Dan moet je effe de ruggen rechten, terug in de wedstrijd komen. Mid-mid Kirsten moest na 20 minuten al naar de kant, vanwege de naweeen van Corona, daar kom ik later nog op terug. Vervolgens zat het niet tegen, een voorzet werd een lucky shot, wapperde heerlijk over de Keeper van VVA in de goal. 1-1. JC zei het al; je moet schieten om te kunnen scoren.

Getergd nam VVA daarna het heft in handen, vooral door het midden verschenen zij regelmatig dreigend voor ons doel. Oh Meiden, gaat dat wel goed? Het vizier van VVA stond gelukkig niet op scherp, met wat kunst- en vliegwerk en attent Keeperswerk van Alex konden we het op een gelijke stand houden. Is wel lekker, een Keeper die aardig mee kan voetballen. In onze MM competitie zien we genoeg fratsenmakers.

Speler/coach Ingrid, ingevallen voor Kirsten, had het in de smiezen. Zo gaan we het niet redden, op het Middenveld zijn we te zwak.

Simpel gezegd/geanalyseerd, maar hoe ga je dat dan aanpakken? We schakelen om naar 4-4-2. De 2 gevaarlijkste spelers van VVA kregen strikte mandekking. 2 Kuitenbijters erop; zelfs als ze gaan piesen, gaan jullie met ze mee. Zo verdween de angel uit het aanvalsspel van VVA.

Georgia van Rechterspits naar Linkshalf om het Middenveld te versterken. Kirsten, na wat rust, die kwam er door heen, als valse Midvoor geposteerd. Dat is lastig te verdedigen, als Centraal Verdedigingsduo heb je dan geen Spits, die je moet bewaken, en dan ga je “ zwemmen “, wat moeten we doen?

Of je Voorstopper of je Laatste Man doorschuiven naar het Middenveld. Dat gebeurde niet, zodoende kreeg CoronaKirsten alle vrijheid om haar talenten te etaleren. Balletje vasthouden, achter het standbeen om, waar ligt de ruimte? Pauline en Audrey bleven maar rennen, VVA het voetballeven zuur maken.

Wordt Lisa prima vrijgespeeld, prachtige goal, echt eenTeamdoelpunt. 2-1 Jeltsje als Rechtshalf erin voor Pauline, die was inmiddels wel uitgepierd. Niet aan de opstelling morrelen, de overwinning over de streep trekken. Maakt Lisa met een bekeken schot de 3-1. En verzorgt Jeltsje het slotakkoord. Vanaf rechts aansluiten, Keeper laat de bal los, eenvoudig binnenschieten.

4-1. Hadden we dat vooraf kunnen bevroeden? Ik zou voor een gelijkspel hebben getekend. Hard gewerkt, redelijk gespeeld, maar vooral heel goed gecoached/in de 2e helft het bedachte strijdplan optimaal uitgevoerd.

Ing, je bent een KEI, maar dat wist je al.

Steef