HBC A4 – AMVJ A1, AKA (The one man sho

Amvj A1 begon met grote motivatie aan deze wedstrijd, het winnen er van zou voor ons de eerste plek in de competitie betekenen. We begonnen gelijk met het zetten van druk, en de eerste actie leidde tot een doelpunt van Lex van Hees(0-1). HBC probeerde duidelijk druk te zetten en speelde veel beter rond dan AMVJ, maar tot kansen leidde het niet. Toen werd duidelijk dat ze een speler op de spits-positie hadden, die qua niveau ver boven iedereen uit sprong. Hij scoorde direct uit de draai strak in de kruising, we dachten dat het een gelukje was (1-1). Amvj ging na de aftrap weer wat lekkerder spelen waarop Jochem van der Noordaa met een geniaal afstandschot kwam waarop de keeper kansloos was(1-2). Melle van Maanen werd heel smerig onderuit gehaald wat leidde tot een blessure die met donkerrood bestraft had moeten worden. AMVJ bleef aanzetten en dat leidde tot een kans voor open goal voor Lex van Hees, maar jammer genoeg miste hij. In een corner maakte Laurens Frenken (keeper) een knullige fout en dat leidde tot een eigen doel van hem (2-2). Even later kreeg Lex van Hees weer een kans voor open goal en miste hij weer. Dit was niet zijn dag. Iets voor rust kregen we weer met de überspits te maken en scoorde hij fraai(3-2). Het was rust.

Na de rust begon Amvj weer fel, en dat leidde tot de gelijkmaker van Lex van Hees. Hij wist de bal over de keeper heen te werken(3-3). Toen zakte AMVJ in en werd duidelijk dat die spits enorm goed was, de ene na de andere ging er in. Ergens tussen die doelpunten in blesseerde die speler die rood had moeten krijgen zichzelf, dit werd al gauw ten wijte gelegd aan karma. AMVJ creeërde nog wel het een en ander, wat leidde tot 2 keer paal en paar schoten op doel maar, een doelpunt was AMVJ niet gegund. De laatste minuut werd aan hun kant nog het laatste doelpunt gescoord, Kevin van der Wees probeerde er nog voor te komen maar kon de inzet niet genoeg doen draaien. Uiteindelijk verloor Amvj met 8-3. Al met al had AMVJ veel beter met de kansen om moeten gaan, en die spits het spelen onmogelijk moeten worden gemaakt. Beetje een knullige wedstrijd!

Jaïr Veder