Groot compliment aan Twee en Een

Allereerst natuurlijk een diepe buiging voor Twee dat het presteerde om na een wel heel schriele seizoenstart zich niet alleen met een nuttige overwinning veilig te spelen maar ook nog een periodetitel in de wacht te slepen. Zelfs het uitlenen van toppers aan Een deerde niet; en ook de coach kon zonder een centje pijn op vakantie gaan. Groots werk mannen!

En hoewel Een op alle fronten volledig van het padje lijkt, maak ik de boys ook een groot compliment omdat ze het presteren om na een straatlengte voorsprong tegenstanders en toeschouwers nog steeds zout in de ogen te blijven strooien. Weliswaar is de voorsprong op NFC, na een hernieuwd verlies tegen het verrassend strijdbare Roda 23 tot een schrale twee puntjes geslonken en wordt er nu al drie wedstrijden niet meer gescoord, maar dat is allemaal de ouverture van een daverend slotakkoord. In het geniep onderling afgesproken en letterlijk te beginnen aanstaande zaterdag tegen Ouderkerk. Voor coach en andere zorgelijke bordeauxrode zij-lijners: ‘er is helemaal niks om je druk over te maken. Allemaal vooropgezette lariekoek van die gasten om iedereen op het verkeerde been te zetten. Lekker een paar potjes lopen kloten en dan ineens er weer met ze allen staan. Zenuwen in de tas laten en er weer vol tegenaan. Dat is de dure eed die ze afloop van de soap in Ouderkerk hebben gezworen.’Mark my words!
Ik ben dan ook zaterdagavond lekker rustig gaan slapen, nadat ik mijn volleybalmeiden in het verre Oldenzaal in de play offs ook al zo’n truc zag uithalen: 0-3 verliezen om de dag daarna in Amstelveen ongenadig toe te slaan. Maar dat ga ik straks pas beleven; evenals de klinkende zege op Ouderkerk door het onnavolgbare Een.