FC Amsterdam A1 – AMVJ A1 3-1

Na ik begrepen heb wee een wedstrijd na drie maanden want de laaste van de A was op 28 noveber VORIG JAAR. Gelijk maar tegen de bovenste van de competitie.

Wat me het eerst opviel was de warming up, als het zo koud weer is dan moet je toch op zijn minst een goede warming up doen, en niet maar een beetje heen en weer lopen.Tijdens de wedstrijd viel me op dat bij sommige een behoorlijke conditie gebrek is. Maar dat is natuulijk niet zo verwondelijk omdat er maar weinig komen trainen. Dat maakt in dit soort wedstrijden het verschil. Het laaste half uur lopen jullie achteruit en roep je het onheil af. Ook moeten jullie proberen om wel op je positie te blijven spelen en met linies. Niet met zijn allen achter omdat jullie bank zijn voor tegendoelpunten. Toch zie je dat je met de snelle mensen die jullie hebben kansen krijgt door bij balbezit via de zijkanten te spelen. Probeer ook vanuit het midden niette veel te lopen met de bal, dit lijd vaak tot balverlies.

Ik wil niet helemaal negatief over komen, omdat ik ook goede dingenheb gezien.
Veel spelers hebben genoeg in huis om een behoorlijke wedstrijd te spelen maar dan zal je aan de bak moeten met trainen. Krijg je beter conditie en ook beter balbehandeling. Probeer volgende keer beter in je positie te blijven spelen, maar ook met elkaar te spelen.

Het is jammer dat er niet meer in zat en zeker als je voor de rust de strafschop er in schiet, maar dat gebeurd bij ajax ook !!. Ik zal wel weer een datum plannen om voor jullie een traning te doen

tot een volgende keer

martin