F3 op nummer 1!!!

Helaas vorige week geen verslagje van de F3, terwijl het wel zo’n mooie wedstrijd was. 5-2 gewonnen van KDO. Maron alweer weer met een loepzuivere hattrick, zijn 2e dit seizoen. Vito met zijn zoveelste doelpunt!! En Julian met een prachtig afstandschot, op verzoek van de coach, Julian bedankt dat je zo goed luistert.
Vandaag moesten we uit tegen de koploper, roda23 F12. Zouden we deze winnen dan zouden we ze voorbij gaan en op een 1e plaats eindigen met een beter doelsaldo. SPANNEND!!!
Het fluitsignaal was nog niet gegeven of vito speelde een prachtig één-tweetje met Julian, en scoorde de openingstreffer in deze partij, 1-0! De toon was gezet.
Roda kwam er niet aan te pas, wat speelden wij prachtig samen. De achterhoede zat potdicht, mede mogelijk gemaakt Vin “the rock” en Kohki “the tank”. Op het middenveld domineerden Jools (sorry Anne Jet, ik zal zijn naam voortaan goed schrijven), Julian, Elian, Frits en Mees. En in de voorhoede voetbalden onze topscorers Vito en Maron de sterren van de hemel. Uiteraard op goal onze vaste doelwachter Merlijn, die vandaag zijn werk weer uitmuntend uitvoerde.
Dit mooie voetbal kon niet onbeloond blijven en halverwege de 1e helft maakte Julian een prachtig doelpunt en bracht de tussenstand op 2-0.
Roda23, niet voor de niets de koploper maakte het ons niet gemakkelijk, en vlak voor rust maakte zij nog even snel de 2-1.
In de rust stak AMVJ nog even de koppen bij elkaar, en beseften zij zich terdege dat de wedstrijd nog niet gewonnen was. Daarom werd er gelijk na het fluitsignaal weer druk op de ketel gezet. Wederom weer mooi voetbal om te zien van onze jongens met mooi samenspel. Helaas kon dat niet verhinderen dat Roda de gelijkmaker maakte, 2-2.
Onze jongens renden hun benen onder hun lijf vandaan. Naar voren, weer terug naar achteren, weer aanvallen en weer terug om te verdedigen. AMVJ gaf alles om de 3 punten te pakken te krijgen. Toen Vito op een gegeven moment in scoringspositie kwam, aarzelde hij geen moment en haalde uit. Met een prachtige streep vloog de bal in de kruising, 3-2.
We roken de overwinning en we wisten dat het er in zat, maar het bleef spannend. Maar dat vond Vito maar niks, hij houdt niet van spannend. Daarom schoot hij er nog maar eentje in, en vergrote onze voorsprong naar 4-2.
Dit was tevens ook de eindstand, Roda23 F12 – AMVJ F3 2-4!!! 1e plaats in de poule. En dat blijft minimaal 2 weken zo, want volgende week is het paasweekend en worden er geen wedstrijden gevoetbald. Wel gaan wij naar Ilpendam om daar een toernooitje te voetballen en ook daar de beker voor de 1e plaats mee naar huis te nemen.
Jongens, coach is heel trots en kan nu nog meer van zijn weekend genieten. Bedankt en tot woensdag allemaal, training van Chris.

Gr. Xander…