F3 boekt belangrijke zege

Terwijl in heel Nederland alle grasvelden werden afgekeurd wegens overvloedig regenval, speelden wij uiteraard weer op kunstgras. Dus onder het mom van “wij zijn toch niet van suiker” stonden wij om 9.00 uur ’s ochtends, in de plenzende regen, paraat op de mooie voetbal accommodatie van Legmeervogels. Of zoals de jongens van de F3 zo mooi zeggen: “De leg ze neer vogels”.
Deze wedstrijd moesten wij winnend afsluiten om nog in de race te blijven voor de titel. Onze 1e ontmoeting hadden wij met 12-0 gewonnen, maar ze hadden ons al gewaarschuwd, toen misten zij 2 van hun sterspelers. En je raad het reeds, die 2 jongens stonden vandaag, luid briesend, paraat op het veld.

De Legmeervogels mochten aftrappen en de “sterspelers” werden meteen ingezet. Je kon meteen zien dat het een heel ander team was dan in onze 1e ontmoeting. De druk was groot op onze verdedigende linie, en onze keeper Mees moest alles uit de kast halen om een tegendoelpunt te voorkomen.
En toen namen onze eigen “sterspelers” het over. De bal werd handig rond gespeeld door de bordeaux rode hemden. Er werd goed samen gespeeld, en op die manier schoven wij het middenveld over. 1 spelertje werd er uit gedold, en gelijk werd de bal door gespeeld naar een vrije man. Op deze manier kwam Legmeervogels er niet aan te pas, en de openingstreffer kon niet lang meer op zich laten wachten. Toen Julian een klein gaatje in de verdediging zag bedacht hij zich geen moment en schoot de bal als een kanonskogel tussen 2 verdedigers van Legmeervogels door en de bal belande achter de Uithoornse keeper in het doel, 1-0.
Legmeervogels bleef gevaarlijk en Vin moest keihard werken om de spits bij ons goal vandaan te houden, en dit lukte hem ook regelmatig. Na weer een prachtig combinatie spel tussen onze jongens kwam Maron alleen voor de keeper te staan, en dat moet je niet laten gebeuren bij deze kleine goalgetter, want hij ramt die bal er gewoon in. En zo ook deze keer, 2-0 was de tussenstand.

Ondanks deze voorsprong hadden wij nog niet echt de wedstrijd in onze zak zitten, want Legmeervogels bleef erg sterk terugvechten en kreeg ook genoeg kansen. Kohki, Jools en Vin die vandaag achterin speelden moesten keihard werken om de aanvallen te stoppen, en bij de meeste lukte dat ook. Maar toch vlak voor het rustsignaal brak de Spits van Legmeervogels door onze verdediging heen en bracht de ruststand op 2-1.

Snel een bekertje limonade en we wilden weer verder spelen, want het was koud en nat op het veld. Helaas moesten we afscheid nemen van Mees, die richting Keulen moest met zijn gezin. Mees heeft ons in de 1e helft in de wedstrijd gehouden met zijn fenomenale reddingen, en mede door hem begonnen wij de 2e helft met een voorsprong. Mees en Tijmen, top dat jullie er waren, in deze weersomstandigheden en dat voor één helftje, echt hart voor het team!!

De 2e helft begon net als de 1e, Legmeervogels bleef gevaarlijk in de aanval. Maar gelukkig hadden wij nu Jools op het doel staan, en die kan er ook wat van, bal na bal pakte hij uit ons doel. AMVJ bleef mooi overspelen en op die manier creëerden wij kans op kans. Één zo’n kans kwam van de rechtervleugel, Vito passeerde de linksback van Legmeervogels en wist de bal handig voor te geven. Maron stond aan het einde van deze pass en knalde de 3-1 binnen.
Omdat wij in de 2e helft wind mee hadden, en dat was toch wel zo’n windkrachtje 8 of 9 (misschien een beetje overdreven, maar hard waaide het wel), was de opdracht om van afstand op doel te schieten als de kans zich voor deed. En dat liet Elian zich maar één keer vertellen. Na een mooie passeer actie nam hij de bal op zijn slof en schoot vanaf zo’n metertje of 20 de bal snoeihard in het doel en zette de tussenstand op 4-1.

En net als je dan denkt dat je de wedstrijd in de spreekwoordelijk pocket hebt zitten, dan komt Legmeer vogels er nog even over heen. Zij deden niet onder voor ons en dat resulteerde dan ook in 2 tegendoelpunten. Na 10 minuten in de 2e helft was de tussenstand 4-3.
De wedstrijd lag weer open en AMVJ moest nog meer gas gaan geven, en dat deden zij dus ook. Julian en Elian tikte de bal snel rond op het middenveld, en Kohki speelde de bal diep op Vito die wederom Maron wist te bereiken voor het doel en Maron scoorde zijn 3e doelpunt deze wedstrijd. 5-3.
Vin deed er in de achterhoede nog een schepje boven op en de spits van Legmeervogels had geen schijn van kans meer. Alle ballen ramde hij naar voren, en één zo’n bal kwam bij Julian terecht die na een korte sprint de achterlijn haalde en de bal prachtig voorzette op Kokhi die de 6-3 scoorde.
Toen wisten we dat de 3 punten binnen waren, maar Vito vond het nog niet genoeg. Hij schoot nog even de 7-3 binnen om er maar zeker van te zijn dat we met de winst naar huis zouden gaan.

Nog even penalty’s schieten, Jools stopte er 9 van de 10 en de penalty van de week komt deze keer op naam van Julian. Die moest even op sportieve wijze wraak nemen op een spelertje van Legmeervogels door zijn penalty hard en strak in de hoek te knallen. Lekker Julian!!

Dus conclusie: Nog steeds 1e plaats samen met Roda’23, maar wij hebben 15 doelpunten meer, met nog maar één wedstrijd te gaan. Volgende week iedereen komen kijken, want dan kunnen wij kampioen worden, en dat hebben wij toch wel verdiend na een zwaar seizoen voor de winterstop.
Vaders bedankt voor jullie support deze vroege natte ochtend, en tot woensdag allemaal.

Gr. Xander…