F2 neemt revanche op Legmeervogels

Gisteren was eerste wedstrijd van de F2 in de voorjaarscompetitie een herhaling van de laatste wedstrijd in najaarscompetitie alweer bijna twee maanden geleden: thuis tegen Legmeervogels F9. In december werd verloren met 2-4, waarbij door AMVJ liefst vijf keer op de paal werd geschoten. Door het verlies eindigden onze jongens op de vierde plaats in de najaarscompetitie. Samen met Legmeervogels die op derde plek eindigden en de F5 van Swift die als tweede eindigden is de F2 voor de voorjaarcompetitie 2012 ingedeeld in een competitie met Ouderkerk F6, Sporting Martinus F7, RKDES F5 en in elk geval verlost van het oppermachtige RKAVIC F2.

Gisteren dus kans op revanche. Een belangrijk verschil met de vorige ontmoeting was dat de felle sterspeler van Legmeervogels gisteren ontbrak. Hoewel onze jongens duidelijk wedstrijdritme miste, was de tegenstander ogenschijnlijk nog meer van slag. Bij AMVJ leek Jip T. weinig last te hebben van de lange winterstop, misschien door zijn schaatsactiviteiten, vanaf het begin nam hij zijn teamgenoten op sleeptouw door dicht op de tegenstanders te spelen. Ondanks dat de ruimtes klein waren vond Jip T. na zo’n 6 minuten ruimte voor een assist op aanvoerder Olivier die op zo’n tien meter van het doel stond en zonder te twijfelen de 1-0 in schoot. Even later zorgde een schuiver van Jip O. in de rechterhoek voor de 2-0 en nog weer later werd Jip T. beloond voor zijn inzet met een eigen treffer, prachtig diagonaal geschoten, de keeper van Legmeervogels kansloos.

Voor rust werd AMVJ nog één keer gevaarlijk dankzij een indrukwekkende demarrage van Amstel over drie kwart van het veld. Hij werd afgestopt voordat hij de bal voor kon geven. Het zou niet de wedstrijd worden van de ‘mooie’ voetballers; Sem, Amstel, Raúl, ze kwamen weinig in het stuk voor, karakterspelers als Thom, Jelle en beiden Jippen des te meer. Met name Thom wist de rommelige defensie van Legmeervogels in de tweede helft bezig te houden, maar door de 3-0 was de echte motivatie bij onze jongens verdwenen. Desondanks wist Raúl door een fraaie actie zijn weer zijn doelpuntje mee te pikken en naast Olivier te blijven als topscorer. Kort daarna kreeg hij nog een schotkans, maar het schot stuitte op een verdediger. In de rebound kon Jip O. flink uithalen. Zijn schot werd afgekaatst en belande achter de getergde keeper van Legmeervogels.

Na de 5-0 was de concentratie aan beide kanten ver te zoeken. Legmeervogels brak een aantal keer gevaarlijk uit en Jip. T. moest als keeper in de tweede helft een paar keer ver zijn doel uit komen om een treffer te voorkomen. Kort voor eindsignaal viel dan toch de 5-1. Een klein smetje op de prestatie van AMVJ. Jip. O. kreeg daarna zelfs nog een kans te scoren, maar de bal belande op de paal. Ondanks zijn twee treffers, werd Jip. T. vanwege zijn inzet man of the match. Volgende week draagt hij de aanvoerdersband. AMVJ speelt dan uit tegen Ouderkerk die gisteren ook hun eerste wedstrijd ruim wonnen. Het belooft weer spannend te worden.