F1 werkt aan doelsaldo tegen Pancratius

Of winnen ooit gaat vervelen, daar gaan we hopelijk de komende weken achter komen. Tot nu toe nog niet. Afgelopen zaterdag was de F8 van Pancratius uit Badhoevedorp geen partij voor onze F1, dat stond van te voren al vast. Toch zat de schrik er behoorlijk in toen Pancratius na een zwakke opening van AMVJ binnen één minuut op voorsprong kwam. Eenmaal wakker geschud stelde onze jongens snel orde op zaken. Na een minuut of vier eiste David, die met veel energie en passie stond te spelen, de bal op voor een hoekschop die hij keurig voor de goal draaide. Oscar was attenter dan de verdediging van Pancratius en noteerde de 1-1. Niet veel later was het Quinten die kort achter elkaar zowel de 2-1 als de 3-1 op zijn naam zette, beiden na een assist van Raúl. Het vierde AMVJ doelpunt kende dezelfde opzet als de eerste: corner David, doelpunt Oscar. Hij kreeg de bal eigenlijk per ongeluk op zijn knie, maar dat mocht de pret niet drukken. De grootste man van het veld stond opvallend vaak op de juiste plek en was bijzonder effectief in de afronding. Ook Vince kreeg een handvol schotkansen, veelal door hemzelf gecreëerd, maar hij oogde in scoringspositie nog wat onzeker. Aan de andere kant van het veld had keeper Mats zich er letterlijk bij neergelegd dat hij in de eerste helft niets meer te doen zou krijgen. Ondanks het overwicht van AMVJ bleef het ‘slechts’ 4-1. AMVJ had niet meer de discipline om het veld breed te houden en met name voorin liepen onze jongens elkaar nog al eens in de weg. Een inzet van Jip, die zonder enige twijfel de meeste kilometers aflegde van alle spelers op het veld, werd op fantastische wijze door de keeper van Pancratius gekeerd en vlak voor de rust miste Joep een bal voor open doel. Het overkomt de beste.

In de tweede helft werd het krachtsverschil pas echt duidelijk. Oscar had de smaak te pakken en scoorde kort na de rust zijn derde van de wedstrijd, dit keer geen intikkertje maar uit een mooie uitbraak. Even later forceerde Raúl een eigen doelpunt van de tegenstander, ook al hield hij zelf vol de bal als laatste te hebben geraakt. Een ferme knal van David zorgde voor de 7-1. Hierna volgde een zuivere hattrick van Raúl, die zijn Hawaiaanse oom en tante had beloofd te scoren, resultaat: 10-1. Tevreden werd hij gewisseld. Kort daarna de actie van de wedstrijd: een prachtige soloactie van Jip vanaf eigen helft, afgesloten met een steekballetje van wereldklasse op Oscar: 11-1. Even later kreeg ook Vince zijn verdiende treffer: een pegel die in het bovennet eindigde. Nadat ook Oscar een zuivere hattrick had genoteerd, zijn vijfde doelpunt van de wedstrijd, zorgde Duco met een tergend traag lopje voor de eindstand: 14-1.

Ondanks negen punten uit drie wedstrijden en een positief doelsaldo van 29 doelpunten staat AMVJ geen eerste. De komende twee weken worden spannend, want dan staan achtereenvolgens de nummer 3, Buitenboys F9 en de nummer 1, Arsenal ASF F2 op het programma.