Even de weg kwijt

Op Zaterdagmorgen, op weg naar het Loopveld, rijd ik altijd een klein stukje langs de Amstel. Met het mooie weer van afgelopen Zaterdag waren ze druk in de weer, de roeiers. Verstand op 0, lange halen, snel thuis. Op zich niets mis mee, het is weliswaar teamsport, maar wel veel van hetzelfde. Alles gelijk moeten doen, geen creativiteit, niet mijn pakkie an. Geef mij maar Voetbal, binnen dit spelletje liggen zoveel mogelijkheden om, met verschillen in aanleg/karakter van spelers er wat van te maken, sport te bedrijven. De een kan dit beter, de ander kan dat beter, je hebt renners,je hebt sjouwers, je hebt technici, je hebt ongepolijste verdedigers, daar moet je het mee doen. Dat geldt dus ook voor AMVJ VR2, en tot nu toe ging dat prima; je wint eens een potje, je speelt eens gelijk, de trainingsopkomst is prima, met kleine stapjes gaan we vooruit, Blauw Wit, kom maar op, we zijn er klaar voor. Vervolgens, ik moet het toch zeggen, ging het gruwelijk mis. Van de trainingsvormen van Lucky was niets terug te zien. Afgelopen Dinsdag, Lucky had weer wat bedacht, een spelletje met omgekeerde doeltjes, je moet ruimte zoeken, achter het doel om, je maatje aanspelen, dan kan je een goaltje maken. Dat ging goed, er werd overgespeeld, het spel ging van de ene naar de andere kant, er werden 4 doelpuntjes gemaakt, in een doeltje van 1 meter breed, dan moet je goed mikken. Dat was 4 maanden geleden nog ondenkbaar, we deden maar wat. Nu zijn we tijdens de training al een stuk verder, we durven veel meer, er wordt niet meer GEKNOTST, en dan toch? Afgelopen Zaterdag, wat vonden jullie er zelf van? Op de Amstel hadden jullie een beter figuur geslagen; lange halen, snel thuis, wij zijn geen Roeiers, wij zijn Voetballers! Wat we tijdens de training leren, moeten we Zaterdag in de praktijk brengen, niet bang zijn om een foutje te maken, en vooral geen Angsthazenvoetbal spelen. Begrijp goed, lieve Meisjes, het is maar een spelletje, ontspanning. Jullie studie is veel belangrijker dan Voetballen. Als medetrainer/coach, geef het een naam, verlies ik liever met 1-4, met een mooie goal, dan met 0-2, waarbij we geen fatsoenlijke aanval hebben opgezet. Denken jullie daar anders over, dan gaan we toch ROEIEN! Ik ben gek op fietsen, maar met zo’n toeter, ga ik niet doen. Zoals toegezegd/beloofd dit keer geen verslag van de wedstrijd, a.s. Dinsdag gaan we weer keihard aan de slag.