Een wedstrijd met 2 gezichten.

Zondag 27 September:          SDZ ZON VR2 – AMVJ ZON VR3.

We waren keurig op tijd, 15 Meiden om te spelen, helemaal goed. Warming-up op een Kurk KG veld. Dat krijgen wij ook, zo’n mooi veld.

De Tegenstander kwam ietwat lamlendig aansjokken. Liep naar het verkeerde veld, wij waren er klaar voor. Dat bleek de 1e 10 minuten, we hadden de overhand. Werd SDZ opeens wakker, en bleek dat zij behoorlijk goed konden Voetballen.

Jeetje Mina, wat een grote sterke Meiden. Dan hebben wij Berbetje. 1 meter 51, 50 Kilo, ga er maar aan staan. Maar zij weert zich dapper. Bovendien, wij hebben er nog een paar, die goed weerstand kunnen bieden. We stonden niet te maffen, maar kwamen toch met 0-1 achter. Kan gebeuren. Tegen een ex-4e Klasser, daarna kwamen we best wel aan Voetballen toe.

Krijg je zo ongelukkig de 0-2 om je oren, een enorme mispeer, Libero Marijn totaal op het verkeerde been, en hun Spits schuift hem keurig in het hoekje. Moet je, om dit soort gevallen te voorkomen, 10 meter achter je verdediging gaan staan? Ik vind van niet, dat is ouderwets Voetbal. Geeft een soort (schijn) zekerheid, maar voor je Middenveld is het dan niet te belopen. En de Tegenstander staat nooit buitenspel, kan vrolijk overal rondrennen.

In mijn Guus Hiddink rol, een praatje/analyse met Iris. Die ging effe wisselen. Wat ging er nou mis? Je stond goed, maar je had die bal op je kop moeten nemen. Dan, typerend voor het Team, niemand moppert op Iris. Zo hoort het ook. Ze wordt gesteund, Ier, daar kon je niets aan doen. Alles leuk en aardig maar we hoeven niet al te vriendelijk voor elkaar te zijn. Het was een fout, maar we hebben er meer, die wegduiken bij een hoge bal. Of met de benen er naar toe gaan. Dan gaan we daar weer op trainen, koppen, of je het nou leuk vindt of niet.

Klaar, zand erover. We gaan verder, en Kat geeft het juiste voorbeeld. Als Linksback weer vreselijk in de weer, opstomen, meedoen in de aanval, en de bal op je kanis nemen. 1-2. Gaan we de gelijkmaker erin schieten? Dat was iets teveel gevraagd. SDZ was te sterk. Een prachtige aanval, een enorme streep, Moo heeft de bal enkel maar gehoord. 1-3.

Maar we geven niet op. We hebben Kelly, sterk, de Bossche Billen erin. In de 16, kom maar, verdedigster van SDZ , kom maar, snel met de voetjes, onderuit getikt, penalty! Die schiet ze er zelf onberispelijk in. Wat kan er nog meer gaan gebeuren? Dat SDZ de 2-4 maakt. Dat kunnen we onszelf aanrekenen. Daar hadden we feller moeten verdedigen; dat schot hadden we kunnen blokken. Al met al, een zeer behoorlijke 1e helft. Vergelijk het maar eens met 1 jaar geleden.

De 2e helft, dan zijn we niet te kloppen, houden we het keurig op 0-0. We kwamen zelf niet zoveel aan aanvallen toe, maar we hielden het prima dicht. Tackle hier, beukje daar, een beetje venijn, dat mag, de Scheids bepaalt de grens. En riep Vales uit tot Man of the Match. Hij floot later nog een Mannenwedstrijd, ja, dan wordt er ook wel eens flink getackled, hij kon het wel waarderen.

Met 4 wissels, alle Meiden willen spelen, dan ontkom je er niet aan, dat je af en toe een opstelling krijgt, waarbij je denkt? Is dit de meest logische? Ach, maakt allemaal niet zoveel uit, Jikke kan ook Linksback spelen, Iris had zichzelf herpakt, en vaak is Keepen niet het meest aantrekkelijke baantje, behalve wanneer je flink aan de bak moet, geen fouten maakt, en bij uittrappen de bal netjes in het spel brengt. Toppie, Moo!

Het is niet de 1e keer, de Hertjes storten bijna door de hoefjes, Caro, eigenlijk al naar de kl……., Eline met de kuiten op knappen, we gaan het toch nog proberen. De laatste 10 minuten, om een goaltje te maken. Helaas, dat zat er niet meer in. Conclusie, de 1e helft een spektakelstuk, de 2e helft solide verdedigd.

Wat er daarna op het terras van SDZ gebeurde, dat houden we voor onszelf, maar ik ben apetrots over de manier/jullie lef, waarmee je die vervelende Mannetjes aanpakte. 2 x een Man of the Match? Dat kan. Vales is al genoemd. Bij deze, Kat, in de 3e helft. De 3e helft, SDZ VR2 deed wel een poging, met aardige line-dances. Maar ze waren kansloos, nadat we naar binnen gingen. Wat een lol, leuke liedjes. Gelukkig niet van die kedoenkie muziek, dan was ik al snel afgetaaid. Was het Coronaproof? Het viel wel mee, ook door het mooie weer, maar bij AMVJ zouden we het niet doen. En terecht..

Maar zo grappig. Er zaten 4 Mannen van SDZ te Klaverjassen. 3 van mijn leeftijd, en 1 jonge Gast. Nou, die heeft zeker 3 x verzaakt/de verkeerde kaart opgegooid, doordat-ie zijn aandacht niet bij het spelletje kon houden, meer naar de moves van onze MidFloor zat te koekeloeren. De show stelen, dansen, laat dat maar aan AMVJ ZON VR3 over.

Nou Meiden, de komende weken, we kunnen/hoeven niet zoveel. Het KG is nog niet klaar, a.s Woensdag heeft AMVJ trainingsruimte bij RAP, maar die gun ik aan ZON VR2. Zondag 4 Oktober zijn we vrij, Woensdag 7 Oktober hebben we de primeur, hoop ik, Training op het nieuwe KG, we starten om 20.30 uur. Allemaal in voetbalplunje komen, het Clubhuis is gesloten. Niets aan te doen.

Zondag 11 Oktober spelen we uit bij WV. Daar kunnen we de puntjes halen. Blijf fit, ga naar de fysio, herstel van kleine pijntjes, dan gaan we er tegenaan.
Steef.