Eén, twee, drie, vier, vijf, zes!

Na het verlies tegen ZSGOWMS en het gelijkspel tegen DSS was het voor ons de hoogste tijd om weer een keer te winnen. Vol goede moed gingen we naar IJmuiden met het voornemen ons doelsaldo goed op te krikken. IJmuiden VR1 staat onderaan in onze competitie. Maar, we mochten dit zeker niet onderschatten. Het was dus heel belangrijk om goed scherp te starten. Helaas moesten we het deze wedstrijd zonder onze vaste keep Gerrie doen. Harmke was zo dapper om de eerste helft op doel te staan.

De wedstrijd ging van start en ook IJmuiden had er zin in en ging er voor. Het eerste doelpunt viel gelukkig vrij snel. De bal kwam van rechts langs de lijn, Eva gaf de bal mee aan Wen die rechts voor stond en de speelsters van IJmuiden te snel af was. Ze gaf een prachtige voorzet recht voor het doel die door Clau mooi werd ingeschoten. Dit doelpunt zette ons op een 1-0 voorsprong. Er waren heel veel schoten op doel, maar het bleek toch best lastig om echt te scoren. Het was binnen het 16 meter gebied één grote chaos met heel veel spelers. Maar het was Jeltsje die de tweede bal er in knalde. Vlak daarop volgde een doelpunt van Annemarietje met haar knietje. Er werd vlak voor het doel wat over gespeeld en heen en weer getikt en Arie scoorde met haar knie, het derde doelpunt was een feit. We hadden nog even te gaan tot de rust, dus wat zou het fijn zijn als we meer zouden scoren. Linda stond vandaag op het middenveld en speelde een prima wedstrijd, gaf de bal een aantal keer goed voor en had nog een mooi schot op doel, helaas belandde die op de lat. Maar, uiteindelijk lukte het ook Lin om een doelpunt te maken, het resultaat was dat we met 4-0 de rust in gingen. Claudia als laatste vrouw had alle ballen die op onze helft kwamen en speelde ze mooi naar voren. En dan hadden we Harm, onze keeper nog. Ze heeft het super gedaan. De hele eerste helft heeft ze precies één bal aangeraakt – de bal van het veld naast ons.

In de rust werden er een aantal speelsters gewisseld en namen mensen andere posities in. Linda stond op doel en Harm was naar rechts half verplaatst. En wat ging ze lekker! Lotte speelde ook weer mee, op haar vertrouwde plek links voor. Ze schoot een fantastische bal vanaf de 16 over alle spelers die zich tussen haar en het doel bevonden, in de bovenhoek. De scheids noemde het een gelukstreffer, wij noemen het een goed geplaatste bal. Toen zakte ons spel wat in, we wisten elkaar niet goed te vinden,bleven veel bij de tegenstander hangen, bewogen weinig en zaten niet strak op de bal. Dit resulteerde in een corner voor IJmuiden, hierdoor kreeg keeper Linda toch nog wat te doen. Ondanks ons niet al te beste spel pakte we toch nog een puntje met dank aan Eva. Het was weer heel druk voor het doel en Eva gaf een assist die niet door iemand van ons werd opgepakt maar door een speelster voor IJmuiden die de bal er voor ons in schoot, een cadeautje dus van de tegenstander. De stand bleef hangen bij 6-0. We hebben niet op ons allerbest gespeeld, maar gaan wel met de drie punten naar huis! Volgende week spelen we alweer onze laatste wedstrijd voor de winterstop – thuis – tegen WV-HEDW, dan gaan we er weer voor!

Liefs, Eef en Tam