E3 opent seizoen met dubbele cijfers

De F1 van AMVJ seizoen 2012-2013 is in zijn geheel doorgegaan als de E3 met één versterking in de vorm van Job die voor en na de zomerstop al de nodige potjes had meegedaan. Het team is nu een volwaardig elftal. Een luxe, maar ook wel veel wisselen als iedereen komt op dagen. Gelukkig is er altijd wel iemand verhinderd en afgelopen zaterdag was het Duco. Voor de openingswedstrijd van het seizoen trad de E3 op het Stadionplein aan tegen de E8 van Swift. Op het eerste gezicht een ongelijke strijd en op het tweede gezicht ook. De E3 had geen kind aan de enthousiaste wit-shirten. Een prima wedstrijd om aan het zelfvertrouwen te werken dus. Met name Mats maakte daar dankbaar gebruik van. Hij laveerde onbevangen door de onwennig ogende  verdediging van Swift en zorgde voor de nodige scoringskansen die er vervolgens met even veel overtuiging ingeschoten werden door Quinten. Vóór de rust noteerde hij een zuivere hattrick door als spits steeds op de juiste plek te staan op het juiste moment. Het zou een eenvoudige dubbele cijfer overwinning, met als smetje twee tegen doelpunten. Keeper Oscar had het in de eerste helft bijzonder rustig. De weinige keren dat Swift uitbrak was de achterhoede van AMVJ met Jelle, Job en Joep er als de kippen bij om roet in het eten te gooien voor de thuisploeg.

Het ontbrak Swift niet aan wilskracht of spelplezier. Zelfs toen Vince en Raúl er voor de rust nog 0-5 van maakte gingen de schoudertjes niet hangen. In de tweede helft betaalde deze mentaliteit zich uit, toen de concentratie wat weg zakte bij AMVJ. Keeper Jip moest veel vaker in actie komen dan Oscar in de eerste helft. Mede omdat we geen keepershandschoenen hadden probeerde hij dreigende situatie voetballend op te lossen met wisselend succes. Zo, gingen er zomaar twee in en even leek een walk-over van de baan. Aan de andere kant van het veld anticipeerde de keeper van Swift steeds beter op de aanval van AMVJ. Het drietal scorende spelers had, nadat de teamoverwinning zeker was, vooral ook voor eigen gewin gingen. Pas als Vince, Quinten en Raúl echt geen scoringskans konden creëren werd er overgespeeld werd en dan zat de keeper van Swift vaak er al tussen. Het was dan ook meer aan de verdediging van AMVJ te danken dan de aanvallers dat AMVJ in de tweede helft nog verder uitliep. Met name David deed uitstekend opbouwend werk rondom het middenveld. Via treffers van Quinten, die daarmee zijn totaal op vier zette, Raúl (2x) en Vince en Oscar (beide 1) werd de eindstand 2-10. Lekker om mee te beginnen, maar laten we hopen dat er de komende weken wat meer weerstand komt.