E2 wint en krijgt een kadootje

Op een heerlijke zonnige zaterdagmorgen moest de E2 aantreden tegen NFC/Brommer. Het veld lag er goed bij (kunstgras, maar wel goed kunstgras) en onze jongens konden eindelijk weer eens aantreden met een volledig team ! De verdediging stond meteen weer als een huis, Jens, Omar en Donny gaven niks meer weg na eerst bijna in de luren te zijn gelegd door zo’n balletjesafwachter van NFC. “Die staat volgend jaar altijd buitenspel” merkte ze op. Maar goed, de heren regelde zelf dat er altijd iemand achter bleef en dat spitsje hebben we de hele wedstrijd niet meer gezien.
Onze aanval had ook een hele dobber aan de verdediging van NFC/ Brommer. Ze bleven de gaten goed dichtlopen en wij waren nog te gehaast en combineerde nog niet optimaal. Maar na een goede aanval scoorde Ruairi toch de 1-0. Dit was ook de ruststand. Na de rust konden zij het steeds minder belopen en ging AMVJ draaien. De combinaties volgde elkaar in rap tempo op en het was niet verwonderlijk dat Olivier na een paar minuten de 2-0 binnen schoot! En al snel volgde er nog drie goals meer. Als we toen nog even wat beter hadden samengespeeld en wat sneller de bal hadden afgegeven hadden we er nog wel 5 meer kunnen scoren. Maar een kniesoor die daar om maalt. Wij als trainers/volgers stonden te genieten.
Nog een laatste compliment aan onze keeper David die de hele wedstrijd weinig te doen had maar die bij de spaarzame kansjes van NFC er gewoon stond !
Bij thuiskomst volgde nog een leuke verassing: onze concurrent Arsenal had verloren en nu staan we in punten weer gelijk ! Dus als we zo geconcentreerd blijven spelen heb ik goede moed dat we dit jaar misschien eens kampioen kunnen worden. Tot volgende week !