E2 KAMPIOEN !

Nadat we enkele weken geleden dachten( na de overwinning op Arsenal ) de concurrentie te hebben afgeschud in de titelstrijd, kwam er opeens vanuit onverwachte hoek een nieuwe rivaal opduiken : ZSGO / WMS E3. Dit ploegje won alles wat er te winnen viel en moest nog veel inhalen. De laatste wedstrijd van het seizoen moest de beslissing brengen ! AMVJ stond 8 punten voor maar ZSGO kon er nog 9 winnen.
Dus kon er in een rechtstreeks onderling duel bij winst of bij een gelijkspel een kampioenschap bijgeschreven worden in de roemrijke geschiedenis van AMVJ.

Op zaterdag 12 mei 2012 om 09u30 was de aftrap met een volledig AMVJ. Dit keer was iedereen erbij en werden blessures en pijntjes genegeerd en verbeten. De peptalk vooraf had ons vanaf minuut 1 scherp moeten doen beginnen maar na 30 seconden stond het al 1-0 voor ZSGO. Oei, dit was een goede ploeg. Maar zoals zo vaak dit seizoen zijn onze jongens vooral mentaal zeer sterk, en na wat geluk ( een bal op de paal na een goede aanval van ZSGO ) schiet Olivier, na goed doorgaan van Adriaan, de 1-1 keihard binnen. En niet lang daarna na een subliem passje van Bram scoort Puck de 1-2 (met links!). Meestal brengt dat wel wat rust maar we bleven te nonchalant spelen en toen viel de 2-2 bij een corner en niet geziene overtreding op Omar (duwfout). Gelukkig zijn onze jongens nu ook al zover dat ze niet teveel energie in scheidsrechterlijke dwalingen steken en het gewoon weer oppakken ! Top jongens ! Met deze stand gingen we de rust in.

Na de thee ging de gelijk opgaande strijd verder. Ook ZSGO kan voetballen hoor, en ze scoorde dan ook vrij snel de 3-2 met een afstandsschot waar onze keeper David ( die overigens foutloos keepte !) geen kans had. Zou het dan toch nog mis gaan..?
Nee, want toen begon AMVJ pas echt te voetballen : met enorme druk naar voren, positiewisselingen en -overnames, kwam ZSGO er niet meer aan te pas. Een goede combinatie tussen Jens en Donny resulteerde in een diepe bal op Puck die hem om de keeper heen krulde (met links!): 3-3. Een pass van Omar aan de rechterkant op Ruairi die doorzet en de bal beheerst langs de keeper schuift : 3-4.
Daarna was het verzet van ZSGO gebroken en alleen de keeper redde nog een aantal malen goed. Maar dat was alleen maar uitstel van executie. De laatste was tevens de mooiste aanval, een vloeiende combinatie door het midden beginnend bij Donny en via Adriaan en Ruairi en Bram eindigt bij Puck die zich vrijkapt en (met links!) de bevrijdende 3-5 binnen schiet. Daarna floot de scheidsrechter af en stapelde onze spelers zich in een grote ontlading van feestvreugde boven op elkaar !
Alle complimenten aan alle spelers van de E2 die, in de jaren dat ik ze heb mogen trainen, stuk voor stuk enorm gegroeid zijn en dit seizoen met kop en schouders boven elke tegenstander uitstak !

AMVJ E2 : KAMPIOENEN !!!!