E1 officieuze nieuwe koploper

De feestvreugde galmt nog na, hoewel de wedstrijd tegen Amstelveen E4 alweer ruim een week geleden is. ☺ De E1 won overtuigend met 3-0! De E1 wachtte een derby van jewelste tegen de koploper van de competitie, nog een uitwedstrijd ook! Onze jongens stonden tweede, met een achterstand van twee punten maar met een wedstrijd minder gespeeld! De ouders waren in groten getale aanwezig om de boys aan te moedigen. Coach Emiel had er de winning mood goed ingestampt: tien jongens traden aan, met de vechtlust in de benen en ogen! Uiteraard weer met onze Thom tussen de palen: AMVJ E1 heeft dankzij hem nog maar 7 tegendoelpunten geïncasseerd. De koploper 19, andere teams cijfers die in de twintig, ja zelfs dertig lopen! Jasper Cillessen kan er nog wat van leren. De opstelling is de eerste helft verder weer als vanouds, behalve dat Sem de laatste paar weken in de spits staat. De twee teams starten pittig, Merlijn krijgt al snel een kans op een voorzet van Sem maar raakt de bal net verkeerd, Olivier passeert in een slalom-actie een paar verdedigers maar schiet net tegen de paal! Amstelveen countert terug maar loopt zich vast op de onverschrokken Amstel. Sem krijgt een vrije trap omdat zijn tegenstander flink duwde maar zijn effectbal loopt stuk op de verdediging. De E1 zet stevig aan en houdt de bal goed in de ploeg. Guillaume, Tim en Amstel verdedigen solide en houden het tempo hoog met hun voorzetten naar de vleugelspitsen. Na een kwartier schiet Sem de bal naar Vito, Vito geeft een mooie pass op Jip en Jip dribbelt weergaloos de verdediging dol en schiet snoeihard in de linkerhoek. GOAL! 1-0. De paniek slaat toe bij Amstelveen. Er volgen een paar mislukte schoten maar ook een paar recht op het doel. Thom staat wederom als een huis en blokt de bal die door Guillaume vakkundig wordt weggewerkt. Sem schiet een keer 30 cm van de paal. Als de bal voor de voeten van Vito komt, geeft deze een ‘leggie’ op Jip. Jip schiet meteen laag in de hoek en scoort: 2-0! Niet veel later probeert Vito van afstand zelf een schot op goal, hij ziet tot zijn verbazing dat de bal via de handen van de keeper in de linkerhoek verdwijnt! 3-0! Terwijl de Amstelveense keeper bijna woest het veld wil verlaten, doen de jongens een vreugdedansje. Algauw klinkt het fluitsignaal, het is rust. De strijd lijkt al gestreden! In de tweede helft schiet de E1 nog enkele keren op de keeper maar deze weet de ballen tegen te houden. Een paar schoten verdwijnen in het zijnet. Sem schiet met een hoge bal net op de lat als de keeper ver uit zijn doel staat. Een omhaal van Merlijn schiet rakelings over het doel. In de laatste paar minuten schiet Olivier op het doel maar de keeper kan de bal in het bovennet tikken. Thom doet een paar geweldige snoekduiken en weet zo zijn doel leeg te houden. Nadat een door Amstelveen genomen vrije trap in de handen van Thom belandt, klinkt het eindsignaal. Onze E1 is de nieuwe koploper! Nu, een week later, staat AMVJ E1 nog steeds tweede, met inmiddels twee wedstrijden minder gespeeld, en twee punten achter op Amstelveen E4. Woensdag volgt een uitwedstrijd tegen de E11-meiden van Buitenveldert. De jongens praten uiteraard in stoere taal maar hebben toch enig respect voor deze dames die Amstelveen met 3-2 versloegen! Wordt vervolgd..!