E1 gaat voor kampioenschap

Na een onderbreking van 3 weken speelde E1 op 10 mei thuis tegen Badhoevedorp E3, in de wetenschap dat het 1 wedstrijd met 1 punt achter Amstelveen stond. Hoewel meer balbezit en 5 opgelegde kansen in de 1e helft, (2x bal van de lijn gehaald, 3x alleen voor de keeper) was de ruststand 0-2 door heel effectieve aanvallen van Badhoevedorp. Na de 0-3, kort na de rust veerde het team op, mede door goed jagen van Jip Ooteman. Hij passte op Splinter Davidse, die beheerst 1-3 maakte. Jip legde met een droge knal de 2-3 in het net en miste in blessuretijd de kans op 3-3, net te gehaast en te snel geschoten. Afgelopen zaterdag was de topper tegen Amstelveen Heemraad E4, dat zijn laatste competitieduel speelde, met 4 punten voorsprong. In een spannende wedstrijd met veel kansen over en weer, opende Olivier Timmerman de score. Na een uitzonderlijk cadaeutje van laatste man en bikkel verdediger Guillaume Bernard, pikte de spits uit Amstelveen de bal op, omspeelde keeper Thom en net toen hij wilde schieten, hielp een klein polletje de E1; de bal wipte iets op en met een mooie boog verdween hij over een leeg doel. Dat was de kentering in de wedstrijd. Amstelveen drong wel aan, had ook kansen, maar trof Thom steeds op de goede plek of zag de bal in het zijnet belanden. Na de rust ging de E1 zelfverzekerd op zoek naar de 2-0 en die volgde snel door een doelpunt van Jip. Vervolgens pikte Vito ook weer eens een doelpunt mee, na een mooi uitgespeelde aanval over links. Via een hard schot van Amstelveen uit een moeilijke hoek, ging de bal via Thom het doel in. Even was er nog hoop bij onze "zuiderburen" op meer (bij gelijkspel waren zij niet meer in te halen), maar Olivier Timmerman had het eindschot, na weer een vlotte aanval over links verdween de bal bij de 2e paal laag in het doel. Zaterdag 24 mei heeft E1 voldoende aan een gelijkspel tegen het beste meiden E-team van Buitenveldert. In de heenwedstrijd medio april verraste Buitenveldert, met enkele zeer snelle meiden in het team, bijna onze jongens. Toen werd het met moeite 2-2. De mannen van E1 zullen er hard voor moeten werken. De aftrap is om 11.15, een uur later weten we of op een praam kunnen voor een rondtocht door de grachten….