Dubbele cijfers en winterkampioen: de sinterklaas-zondag van VR1

Na vorige week letterlijk in de kou te zijn laten staan, mocht VR1 nog één keer aanpoten voor de winterstop. En het was zeker geen wedstrijd zonder gevolgen, 3 punten betekende namelijk ook de wintertitel. Een wedstrijd tegen GeuzenMiddenmeer VR3 stond op het programma, terwijl de enige punten van het seizoen nog verloren zijn tegen VR2 van deze zelfde club, spanning genoeg dus.

De spanning is in de eerste minuten nog wel te merken, maar na 15 minuten is daar dan weer de vertrouwde linkse voet van captain Michelle, mooi met de binnenkant van de voet en de ban is gebroken. Daarna komt het vertrouwen in het team en al snel is daar de 2-0 van Sterre. De goals zijn zeker geen cadeautjes van de Sint maar vanaf nu beginnen de dames wel uit te pakken.

Na 20 minuten komt dan Rebecca in het veld. Pas 18 jaar en ook nog niet zo lang bij het team, maar wat kan ze voetballen! Slechts een minuutje of twee in het veld en ze maakt een een-tweetje in de 16 prachtig af en daarmee zorgt ze voor de 4de goal van de middag.

En wie had toen gedacht dat dat slechts het begin zou zijn? Met maar liefst 4 goals in de tweede helft, waaronder een wonderschone volley, was het echt de middag van Rebecca.

2 goals van Tine doen de teller verder oplopen, en met nog enkele minuten te gaan staat er 9-0 op het bord. De dubbele cijfers kriebelen natuurlijk wel, zo wil je de winterstop in gaan. En wie anders dan Rebecca legt er in de laatste seconden van de wedstrijd de 10e in, en wat een voorzet van Karin!

Met een klinkende zege gaan de dames van VR1 de feestdagen vieren als winterkampioen! Knap werk van coach Sergio die de sleutel was om het beste uit dit team te halen. En dat het een Italiaan is, is wel te merken aan de defensieve cijfers. Met geen enkel verlies, 6 clean-sheets en slechts 3 goals tegen hebben de dames van VR1 een eerste seizoenshelft met een Italiaans vleugje gespeeld.

Nu de taak om het na de winterstop voort te zetten. Zeker geen makkelijke taak met een geweldig-spelend AMVJ VR2, een hard-vechtend Heemstede en een topfit GeuzenMiddenmeer op de hielen. Nu hopen dat de maatregelen ook snel publiek weer toelaten want het zal een zinderde strijd worden die zeker de moeite waard is om te volgen!