De E4 speelt gelijk tegen CTO 70 E7

“We hebben aan de overwinning geroken.”
“Heel jammer van die laatste, onnodige goal.”
“Een verdiend gelijkspel.”
“Een leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer.”
Na een uurtje Studio Sport kijken weet je het zeker: zoveel verschil is er niet tussen de wedstrijden op TV en de potjes van onze jongens. Precies 24 uur voordat Ajax in de Arena aftrapte, speelde de E4 niet ver daar vandaan met 3-3 gelijk tegen CTO 70  E7.

Al voor het begin van de wedstrijd was het even spannend voor de al aanwezige toeschouwers. Vijf minuten voor aanvang stonden we nog met maar 5 spelers op het veld. Gelukkig kwamen de overige 3 precies op tijd aanrennen. We speelden met 1 wissel want Kayra had zich geblesseerd afgemeld en Frits zat in Friesland.

CTO 70 had een betrouwbare keeper en een spits met een verwoestende knal in zijn linkerbeen. Dat verklaart waarom we ondanks leuke kansen toch ineens met 0-2 achter stonden. Vanaf dat moment toonde de E4 echter, net als vorige week, zijn enorme veerkacht:
-Kane schoot van grote afstand de 1-2 erin.
-Aimane zorgde met een kapbeweging en een geplaatst schot voor de 2-2.
-En na een typisch Abel-doelpunt – een lange solo over de linkerflank bekroond met een droge knal in de hoek – kwamen we zelfs 3-2 voor.

Door geklungel vlak voor ons doel, wist CTO 70 in de allerlaatste minuut nog gelijk te maken. Jammer, maar met 3-3 viel te leven. Want aan het einde van de wedstrijd kwamen we een paar keer erg goed weg.

“Dit is duidelijk een team met potentie, het moet er alleen nog meer uitkomen.”
Ook die uitspraak van een analist – ik kijk iets teveel voetbal-TV – is zo op de E4 van toepassing. Het waren weer prima doelpunten, en veelbelovend waren ook:
-Toon die als het even gevaarlijk wordt de bal een hens naar voren gaf.
-Huub die als een stofzuiger op het middenveld tekeer ging.
-Tim die vele tegenaanvallen verstoorde
-Een driedubbele Een-Twee tussen Roni en Jools.

Tot woensdag!
Jurriaan