De E1 en de terugkeer van de bosjesmanne

tja, een oorspronkelijk volkje dat helaas steeds verder gedecimeerd wordt door Westerse kado’s en in reservaten wordt gepropt. Wat doen die met de E 1.

Lees en huiver!

Het was nat en fris. Een kletsnatte grasmat zag om half negen zes jongetjes geconcentreerd bezig met een bal. En hop daar was nummer 7 en nog wat later nummer 8 en 9. Mensen de coach zegt het nog maar eens een goede warming up hebben we echt nodig en al helemaal bij dit koude natte rotweer.
Maar goed er zijn altijd bruggen die openstaan, broers die snurken, auto s die niet starten, katers die hinderen…

En daar was het fluitje. En een geinspireerd bordeauxrood ging verder op de ingeslagen weg. En nu tegen weer theedoek achtige tenuetjes. Zij het dat ze nu blauw wit waren. Heel duidelijk was ook dit team van Ouderkerk gedrild. Niet zo extreem als Abcoude, maar heel duidelijk wel veel samengetraind.

Maar toch had onze Mannschaft de overhand. De eerste tien minuten dan. Wat gebeurde er toen? Jonathan als laatste man en ja ook dat kan hij foutloos. En daar ging rust van uit. Verder werd er goed gecombineerd en was met name Bastiaan zeer inventief bezig. Steeds opzoek naar Felix. en Samuel en quinten liepen te poetsen en ballen rond te spelen. Jonas liep op links te beulen.
Het resultaat was oogstrelend voetbal en een verdiende twee nul voorsprong waar niets op af te dingen viel.

maar dan? wisselen van posities en de onrust begint. De machine hapert en t spel kantelt. In plaats van het mooie tikvoetbal werd er vooral naar de tegenstander gekeken, die overigens fysiek een tandje bijzette. En via een klutsbal en een schot werd het twee twee. Over deze goals gaan we het woensdag verder hebben;-) In elk geval was het 2-2 en viel tot overmaat van ramp ook nog de drie twee tegen ons.

Rust en tijd om even de koppen weer bij elkaar te steken en te bedenken hoe we de wedstrijd laten kantelen naar ons toe.

Ze waren met zn tweeen al weken de coach aan het bewerken, mag ik keepen en ik wil spelen.
Vooruit dan maar dacht hij. Ivo spelen, Sam keepen.

Daar was een corner van Jonathan en met een werkelijk schitterend lobje van Ivo werd het 3 3 in een keer uit een corner. Maar toen duurde de tweede helft nog lang. En werd ons team bij vlagen uit elkaar gespeeld. En dat leverde flink wat goals op. Het resultaat was een 6 3 nederlaag, die niet had gehoeven. Diverse spelers verdwenen in de bosjes op zoek naar de bosjesmannen;-)

die waren daar al lang niet meer te vinden en dus keerden ze terug op het groene gras.

Wat is de moraal?
Ook de coach schiet wel eens uit zn slof;-) Maar goed. We gaan rustig verder. Met vallen en opstaan.
De uitdaging is en blijft om elke week twee helften zo te spelen als tegen Heemraad. Dat is het spel waar wij het van moeten hebben.

En verder gaan we steeds weer elkaar beter maken en stimuleren.

De top negen
Daan was op zoek naar zn grote vorm en deed dat door meerdere posities te proberen. Voorin Achterin
Je penaltie was buitengewoon fraai en hard. De coach zal voortaan velpon op zijn lippen doen.

Rhijn had zn uitschuifvoetje meegenomen en zat er vaak goed tussen.
Zn penaltie werd gestopt. Dus dat was een kans voor

Felix om hem bij te halen in het penaltie klassement. En dat deed hij. In dat schot zat heel veel emotie( en kracht).Felix had t af en toe moeilijk vandaag( ze kennen m nu en dus krijgt hij de VIP behandeling en dat valt nog wel eens zwaar) maar pikte zn goal mee. En gaf de credits voor het tweede doelpunt terecht aan Bastiaan.

Bastiaan had een hele goede dag. Wat was je geconcentreerd en scherp, met de fraaie assist waaruit een goal kwam als hoogtepunt. na afloop waren de druiven zuur. als je zo doorgaat komen de resultaten vanzelf .

Ivo keepte prima en scoorde een hele fraaie. Dat je penaltie overging kwam omdat de bal te licht was. Een allrounder dus. Keept speelt en heeft ook net als Sam zn snelheid als wapen.

Samuel had een hele goede helft als speler. Fel op de bal, met die enorme versnelling waarbij je op pure snelheid passeert( dat is zeldzaam) Was vlakbij een verdiende bekroning in de vorm van een doelpunt. Het keepen was een ander chapiter, je had een Vermeer achtige flitsende duik.

Quinten heeft zn longen uit zn lijf gespeeld. Knokte voor iedere meter. Was geconcentreerd, maar kon ook rustig zeggen t is maar een spelletje. je penaltie spatte uiteen op de paal. Hij was prima! En had een goal verdiend.

Jonathan de alleskunner, wederom wilde hij op verzoek vd coach wel laatste man staan. En dat brengt rust en lijn in het spel, De Axelfactor, zeg maar. Van achteruit laat hij zn maatjes spelen en pakt hij alles af. Speelt met durf als laatste man . Fraaie penaltie.

Jonas had last van de kou en dat beïnvloedde je kracht, nadat je voeten nat waren verkleumde je echt helemaal.
de coach gaat dekens meenemen heeft hij bedacht bij dit soort rotweer.
Hard geknokt op links. maar je had een vd beste Ouderkerkers tegenover je dus je had een pittige dag

Volgende week weer een makkelijker tijd nl 1045 thuis tegen de kleitrappers uit de Polder RKdes.
Be there en wel om kwart over tien

Ik heb het al eerder gevraagd een aantal jongens en ook ik zouden wel twee keer willen trainen, ik zou als tijd vrijdag van 7 tot 8 willen voorstellen. Ik kan flink wat jongens meenemen en terugbrengen. Lokatie gaan we nog verzinnen. maar vlgs mij kunnen we er bij AMvj wel op.

woensdag is er trainen op de usual time met de usual trainer.

met groet ook van de bosjesmannen.