Dé Derby van het loopveld 2.0

Vandaag speelden we weer tegen RAP: AMVJ VR1 – RAP VR1, dé derby van het loopveld. We hadden wat recht te zetten na de vorige wedstrijd tegen RAP en waren vastbesloten dit te doen onder leiding van coach Jordi. Zoals altijd begonnen we met een goede warming up.

Zodra het fluitsignaal ging zaten we echt op de bal en gingen we ervoor. Al vrij snel maakte Manu een fantastische loopactie, die ze afrondde met een perfecte bal voor het doel, Jel stond er maar schoot helaas nét naast. Maar dit gaf vertrouwen, we kunnen dit! Vlak daarna: hands in het 16 meter gebied, penalty! Jel schoot de penalty koelbloedig in de linkerhoek, dit maakte de 1-0! Inmiddels was de supportersclub van Wen gearriveerd met spandoek en toeter en hadden we heel wat fans langs de lijn staan. Dit moet ons toch een duwtje in de rug gegeven hebben. Voor Manu werkte het. RAP kwam over links onze helft op waar we de bal onderschepte. Die werd vervolgens van links naar rechts op Manu gespeeld, die op de middenlijn stond. Ze speelde een hoge bal over haar verdediger, passeerde er één, nog één en….. DOELPUNT! 2-0. Tot nu toe waren we steeds net iets eerder dan RAP en onderschepte we elke bal. Met Ingrid en Eef op de flanken en Arie als mid hadden we een hardwerkend middenveld staan. Ook achterin met Fleur en Lin stond het stabiel. Lin maakte heel wat meters van achterin met de bal naar voren. Dit moesten we echt vasthouden. Maar wat we ook allemaal wisten is dat RAP erop gebrand was om van ons te winnen, dus focus was belangrijk. Er ontstond wat chaos aan onze kant en RAP scoorde met een bal die vanaf afstand geschoten werd. Dit maakte de 2-1. Met deze tussenstand gingen we de rust in, nog niks verloren.

In de rust kregen we nog wat tips mee om het de tweede helft beter te gaan doen en met een scherpe analyse van Corno werd de opstelling bepaald. Het doel was om de snelheid van Manu en Wen erin te houden voorin.

In de tweede helft zat het ons niet mee, er was chaos op het veld, we konden elkaar niet altijd goed vinden en de keren dat het wel lukte wilde de bal het doel van RAP maar niet in. Samengevat: we moesten ons verlies nemen, nadat RAP nog twee keer had gescoord. Even balen van dit resultaat mag, maar er is maar één ding dat we kunnen doen: accepteren en doorgaan. Woensdag spelen we onze volgende wedstrijd al weer, dus dan is er kans onszelf weer te herpakken en weer drie punten bij te schrijven!