Dan gaan we juichen!

Zuidvogels VR2 – AMVJ ZAT VR1 0-3

Niet dus. Waarom niet? Worden we arrogant/volgevreten? Beslist niet. Daar is nog geen reden toe, maar na de euforie van vorige week, toen 2 x een achterstand werd weggewerkt, was het deze keer een zakelijke overwinning, achterin de 0 gehouden, en 3 goals gemaakt.

Op Sportpark de Wolfskamer in Huizen, wat een prachtige accommodatie, op een prima grasveld, werd ook een prima wedstrijd afgeleverd. Vooral over de linkerflank, met Ing als opbouwer, werd ZV behoorlijk onder druk gezet. Na 25 minuten, Mia vrij voor de Keeper, die bracht nog redding, maar de afgeslagen bal werd door Yasmin keurig in het verlaten doel gelepeld. Het hoeft niet hard, het moet zuiver! 0-1.

Over links hadden we nog wel meer gevaar kunnen stichten, maar zo handig als Mia met de bal is, een voorzetje met links bleek nog een
hele opgave. Langs de lijn vroegen wij ons af, hoe kan dat? Van wie heeft zij in de Jeugd training gehad?

In ieder geval niet van mijn onvolprezen Ome Bertus. Als welpjes van 10 jaar kregen wij in Duivendrecht bij ODA, Op Doel Af, voetbalonderricht van deze fantastische Man. En mocht je het wagen om te zeggen: “ Ome Bertus, ik kan niet met links “, dan kreeg je steevast te horen: “ Jongen, wil je maar een halve Voetballer worden? ” Daar ligt een schone taak voor Fedde, de Spitsentrainer.

Alleskunner Jeltsje moest zich vanwege ziekte helaas afmelden. Met dank aan de invalsters Lisa en Melanie konden we rustig wisselen, nieuwe energie aan de Voorhoede geven. Cindy kan ook op het Middenveld uit de voeten, je moet improviseren, wanneer je slechts 13 spelers hebt.

In de 2 e helft kroop ZV enigszins uit hun schulp, ging wat aanvallender spelen, maar tot uitgespeelde kansen mocht dit niet leiden.  Onoplettendheid van onze kant, daardoor kregen zij enkele kleine mogelijkheden. Daar moeten we aandacht aan besteden, er zijn tegenstanders, die dat wel afstraffen.

Verder niet zoveel te melden. Een corner van Yasmin wordt door een Meisje van ZV in eigen doel gekopt. En een vrije trap fladdert er ook zomaar in. Bas zat te wikken en te wegen, een eigen doelpunt tellen we niet, maar de vrije schop werd alsnog tot assist in zijn wedstrijdboekje gepromoveerd.

Man of the Match, met een goal en een assist, Yasmin. Volgende wedstrijd wellicht meer spektakel/mooie goals. Maar je hoort mij niet klagen, een 3-0 overwinning, 3 puntjes in de tas, ik kijk al uit naar de volgende wedstrijd.

Steef.