D3 boekt eerste seizoenswinst !!

D3 is er eindelijk in geslaagd de volle buit binnen te halen. De voorgaande 5 wedstrijden waren allen verloren, in 2 daarvan lag de winst wel voor het grijpen. De jongens waren vanaf het begin bij de les, scherp en wonnen de meeste duels. Nour Hafez had al 2x voor de keeper gestaan, voordat hij de 3e keer al slalommend de bal tot op de doeleind bracht en binnen tikte. Ondanks het veldoverwicht en nog 2 kansen, prikte Legmeervogels (LMV) met een tegenaanval de 1-1 binnen. D3 ging echter vrolijk verder met goed verzorgd voetbal. Mees Meijers reageerde attent bij een goed genomen hoekschop en tikte de bal van dichtbij langs de keeper. Na 2 gemiste kansen van Nour Hafez en Sem den Breejen brak Legmeervogels over de linkerkant door. De bal werd van dichtbij de achterlijn voorgegeven. Keeper Thom Obdeijn leek met een reflex de bal te onderscheppen, maar kon de bal niet vasthouden. De spits van LMV tikte van dichtbij binnen. Na de rust bleef D3 goed voetballen, er waren diverse mooie aanvallen te bewonderen. Sem den Breejen had de tip over ‘schiet eens van afstand’ goed opgepakt. Met een droge knal van 25 meter verraste hij de keeper van LMV: 3-2 ! De tegenstander kwam niet echt meer aan voetballen toe. Casper Kootwijk en Guillaume Bernard hielden achterin goed stand en uitblinker Olivier Timmerman (1e helft links – en 2e helft rechtsachter) won veel duels en zette goed langs de zijlijn nieuwe aanvallen op. Mees Meijers sprintte na een goede assist van Merlijn Smit door de verdediging van LMV en prikte de bal in de verre hoek. 4-2! Legmeervogels zette nog enkele keren aan en kwam 2x voor keeper Thom. Hij bleef kalm en bracht uitstekend redding op de inzetten van dichtbij. Na de wedstrijd was de ontlading over de eerste winst groot en vader Kootwijk beloonde het team met een extra versnapering, die in dank werd aanvaard!