D1 slaagt waar een en Feyenoord falen

Ze stonden samen langs de lijn. Ze keken en zagen een prachtige penalty van Pippo( Jonne) en een mooie veldgoal en met 4 2 voor leek er geen vuiltje aan de lucht. Maar BOL ging vanaf de aftrap over op kick en rush en daar had het eerste niet van terug. Bijna meteen ging de bal rakelings het doel van Levien. Ze waren gewaarschuwd, maar op rechts had AMVJ het moeilijk en later ook op links. Voor een eenvoudige coach van de d 1 leek het er op dat ze er niet in slaagden om dat te blijven doen waar ze goed in zijn: heel leuk samenspelen en voetballen. Is het dan toch een mentale kwestie? Of is het ouderwets niet zeuren maar poetsen maar aan weinig AMVJ ers besteed? Het leek er op want tot de voorzitter van de jeugdcommissie in werd gebracht en het verschil ging maken wankelde AMVJ nadrukkelijk. We schakelen naar veld 3 een bescheidener nivo maar toch. Het feest kon weer eens beginnen. Onno floot en met wat omzettingen was de brigade weer gereed voor een potje. De voorbereiding was prima geweest, en dat rendeerde in leuk veldspel, fysiek misschien iets de mindere maar de achterhoede gaf niks weg en stond als een huis. zoals in het oude Rome de Garde geeft nooit op maar sterft als het nodig is voor Rome…. onder leiding van Bastiaan rustig met overzicht, een goed inschuivende Samuel, stofzuiger Quentin werd alles weggepoetst in de eerste helft, bij gevaarlijke aanvallen werd er rustig op de ingeschoven Ivo teruggespeeld die netjes draaide van kant. Kortom de vruchten van veel noest werk werden zichtbaar. Het wachten was op kansen. Die kwamen er as usual maar de bekroning ( ook een probleem wat deze teams gemeen hebben) liet op zich wachten. Na een paar fraaie aanvallen was het raak de keeper van Muiderberg stopte het eerste schot maar de rebound werd snel afgemaakt: 1-0!!! Alles was bordeauxrood een warm hart toedraagt juichte en veerde op. Na de oorwassing in Duivendrecht was de moraal iets geslonken en had de coach alle zeilen bijgezet om de geesten weer blij te stemmen met het geloof in het ronde leer. Geheel in de geest van deze tijd jagen achter een zak met lucht aan… Een corner van Quentin werd door Loek in het doel gevolleerd werkelijk een magnifiek doelpunt. Op de eerste helft was maar een puntje van kritiek de kansen benutten. Inmiddels was de 2 -0 voorsprong op veld 1 verdampt tot 2-2. Rust en de puntjes op de i: kansen benutten…Na de rust ging Muiderberg meer druk zetten en zette meer in op fysiek het eerste kwartier was dat geen probleem en regende dat bij snelle counters kansen voor AMVJ maar ja met een manco: benutten van de kansen. zeker vier prachtige kansen bleken te moeilijk om tegen het net te werken. Een schot werd van richting veranderd aan de andere kant, Ivo stond vast want hij rekende daar niet op en langzaam ging de bal naast hem in het doel. 2-1 dat was pijnlijk. Nu wankelde AMVJ maar het moet gezegd met Teun als laatste man en Bastiaan op midhalf met de punt naar achter ging t weer prima en ondanks wat hachelijke momenten bracht de d 1 de drie punten mee naar de kantine!! Het eerste was inmiddels op 4 -2 gekomen maar bezweek onder het kick and rush tot 4-4. Erg jammer Feyenoord had ook moeite met het creëren van kansen en verloor kansloos van Heracles. Een slechte generale voor de wedstrijd tegen Roma. De moraal is dat de defensie meestal staat als een huis met een solide keeper erachter. Het enige kleine puntje is en blijft soms de kansen de kansen De top dertien Ivo de extra libero pakt zijn extra rol goed op en door zijn grote snelheid geven aanvallers het na een tijdje op, want hij is eerder bij de bal. was nauwelijks op fouten te betrappen. Bastiaan rustig souverein en met overzicht , zo ontzettend goed nog een paar jaar en dan kan Landzaat hem bewieroken… Samuel prima op dreef inschuiven voor je man komen goed je lichaam gebruiken en als het toch een keer misgaat met je extra wapen van je snelheid iemand inhalen en alsnog de bal afpakken, enige puntje de eindpass als je opkomt, maar ik ben al superblij met het opkomen op ons nivo wordt dat een geducht wapen. Ook een Dirk kanshebber. Sisko moest hard aan de bak en heeft heel veel meters gemaakt, stond goed aan de binnenkant te dekken kweet zich goed van zijn taak Chris rechtsback en rechsthalf het ging allebei prima speelt goed samen niet bang om een voetballende oplossing te kiezen ook achterin niet, prima. Quentin de stofzuiger overal te vinden maakt heel heel veel meters en bereidde de twee nul voor in een keer uit een corner op de schoen van Loek… dat zie ik graag iedere week ook een Dirk kanshebber. Teun daarvoor met het prachtige rechterbeen de fraaie kapbewegingen en het vernietigende schot en ook als het hem gevraagd wordt een sobere laatste man die toch naar een voetballende oplossing zoekt. Ook een Landzaat kandidaatje. Niels was zeer geconcentreerd en onto the job, zo zie ik het graag elke week Niels top!! Ingo heel taakbewust onder t toeziend oog van broer en vader. meeverdedigen en de korte bekende steekpassjes. Prima Milo kwikzilverend op rechts en links had prachtige passeeracties watervlug is hij weg had wat meer geluk mogen hebben bij zijn kansen dan was hij spekkoper geweest vandaag. Cas hard gewerkt veel vuil werk opgeknapt, pept medespelers op altijd positief aanwezig zo fijn!! Zijn schot kon de keeper nog keren maar t was te hard om te stoppen de rebound vloog er in. Daan was gedreven en fel, rushte goed en zet goed door, liet zich niet zomaar omduwen en met zijn sprint en versnelling was hij een plaag voor de verdedigers van Muiderberg. Loek maakte de o zo belangrijke tweede goal. Een prachtige volley, ook dat mag iedere week wat mij betreft. Kijkt heel goed naar het spel en speelt goed in. geniet van het lekkere zonnetje een blije en tevreden coach.