c2 redt het zonder Advocaat

Lang geleden zag hij hem . Bij speakersacademy een groot honorarium binnenhalen. Hij dacht ik kan dat ook allemaal wel alleen hij wordt gevraagd en ik niet… That s the difference. Wat was dat dan? Analyse training en evaluatie daar geloof ik in. Ja. Dat was kort samengevat het credo van de Leraar Louis. Voor een ochtendje dit vertellen tegen topmanagers wordt hij met een bedrag met 4 nullen beloond. Wat levert deze methode de c 2 dan op zult u nu denken? Er wordt vaak verloren tot verdriet van de coach en de assistent? Hoe komt dat? Spelen tegen fysiek sterkere tegenstanders is voor veel van de c 2 spelers moeilijk. En dus oefenen tegen een fysiek sterkere tegenstander die misschien wel te verslaan is als eerste opstap naar een keerpunt. En zo op een winderige zaterdag begon de wedstrijd tussen de c2 en vrouwen 2. Het devies was: balcirculatie. Korte balcontacten bal rond laten gaan en het moet lukken. De praktijk was weerbarstig en het duurde flink lang voor Teun de ban brak uit een corner die Emiel net voor de wedstrijd bedacht. 1-0. Nu vatte het team moed. En soepel spelend met bij vlagen goed spel werd het 5-0 bij rust. Af en toe was het fraaie tiki taka voetbal weer zichtbaar maar toch lang niet zoveel als gewenst( analyse) En dus nogmaals gezegd laat de bal het werk doen. De keeper wilde graag spelen en dus dat gehonoreerd, maar het werd er met Bas op doel niet rustiger op. Na een bevlieging werd het nog 6-0. Voorzichtig positieve balans: er is gewonnen van fysiek sterkere tegenstanders. Maar er is nog ruimte voor verbetering. Daar gaan we dan ook na de crocusvakantie mee verder. Oefenen op balbezit en balbezit houden. Denk maar aan het record van de E1 tien minuten non stop de balhouden en de tegenstander helemaal gek tikken. Dat willen we graag weer eens zien De coach die nu dan toch echt van het heerlijke zonnetje gaat genieten. De vrouwen willen graag revanche die we ze graag zullen geven.